بهینه سازی مطالب | تنظیمات پیشرفته افزونه yoast seo


بهینه سازی مطالب | تنظیمات پیشرفته افزونه yoast seo

در مقاله قبلی با عنوان  آموزش سئوی وردپرس با افزونه yoast seo با افزونه قدرتمند سئو به طور کلی آشنا شدیم . تنظیمات ابتدایی و پیش فرض آن را مورد بررسی قرار دادیم .در این مقاله می خواهیم بهینه سازی مطالب | تنظیمات پیشرفته افزونه yoast seo  را بررسی نماییم .

 

نشانی‌ های ریزه میزه

در این تب تنظیمات مهمی دیده نمی شود از این گزینه برای قالب هایی که به صورت ناشیانه طراحی شده اند ، استفاده می شود ولی امروزه قالب هایی که برای سایت ها استفاده می شود دارای تگ های مخصوصی هستند که به این گزینه نیازی نمی باشد . پس گزینه ی “فعال کردن پیوندهای خرده ریزه” را غیرفعال کنید.

تنظیمات پیوندهای یکتا

تنظیمات مربوط به آدرس صفحات در این قسمت وجود دارند که می توانید با تغییر دادن این قسمت سئوی سایت خود را بهبود ببخشید چرا که این آدرس های کوتاه برای گوگل و کاربران دیگر خوشایند تر است .

تهی کردن مبنای دسته : شما در این گزینه می توانید مشخص کنید که آیا دسته بندی مطالب شما جزئی از آدرس مطالب باشد یا اینکه فقط نام مطالب در آدرس وجود داشته باشد .

افزودن علامت انتهایی ممیز به نشانی دسته و برچسب : با فعال کردن این گزینه بعد از آخرین حرف یک آدرس ، کاراکتر اسلش «/» قرار می گیرد که د سئو نیز دارای اهمیت است .

توقف کلمات در نامک‌ها : در توضیحات این گزینه هیچ گونه ابهاماتی وجود ندارد پس این گزینه را فعال کنید .

تغییر مسیر نشانی فایل پیوست به نشانی پست مادر : این گزینه نیز دارای توضیحاتی است که به راحتی مفهوم آن را بیان می کند .

حذف متغیرهای replytom : تا به امروز دیده نشده است که سایتی به اندازه ای رشد کرده باشد که این گزینه را فعال کند . پس در ابتدا این گزینه باید غیر فعال باشد .

ارجاع نشانی‌های زشت به پیوند یکتای تمیز : فعال کردن این گزینه تنها در موارد ضروری توصیه می شود . زمانی که کاربران حرف یا کلمه ای را به سایت شما در آدرس بار اضافه می کند طبیعتا کاربر با پیغام صفحه موجود نمی باشد یا با خطای ۴۰۴ مواجه خواهد شد . افراد با استفاده از این گزینه می خواهند که این مشکل را رفع کنند و زمانی که کاربر به این صفحه می رسد به جای بروز خطا ، صفحه ریدایرکت خواهد شد و به صفحه ای که شما تعیین کرده اید می رسد .

تنظیمات RSS

در این قسمت تنظیمات مربوط به فید یا خوراک سایت قرار دارد که برای کاربران و موتور های جستجو دارای اهمیت بسیاری است .

محتوایی که قرار است قبل از هر نوشته در خوراک ظاهر شود : شما در این بخش می توانید تنظیماتی را لحاظ کنید .

ابزارها

ابزارها در سئو

وارد کردن و خروجی گرفتن : شما در این بخش می توانید تنظیمات سئو مربوط به افزونه های دیگر را وارد این افزونه کنید و یا اینکه تنظیماتی را که در افزونه ی Yoast SEO انجام داده اید را به صورت داده های متا استخراج کنید .

ویرایشگر دسته جمعی : شما در این قسمت می توانید کار های دسته جمعه را انجام دهید و مطالب خود را ویرایش کرده و عنوان مطالب را به صورت دسته جمعی تغییر دهید .

ویرایشگر پرونده : شما در این گزینه می توانید پرونده های مهم از جمله htaccess  و robots.txt را تغییر دهید .

ریدایرکت

ریدایرکت یا تغییر مسیر به یک آدرس جدید روشی است که می توان در سایت استفاده کرد تا زمانی که کاربران و یا موتور های جستجو به یک صفحه رسیدند و شما آن صفحه را ریدایرکت کرده باشید به آدرس جدیدی منتقل شوند . چنین قابلیتی در نسخه ی پولی افزونه ی Yoast SEO وجود دارد که یکی redirect و دیگری regex redirect که دارای تنظیمات مشابه ای هستند ولی شما در regex redirect می توانید چندین صفحه را به یک صفحه خاص ریدایرکت کنید .

redirects type : در این بخش نوع ریدایرکت را مشخص کنید .

۳۰۱Moved permanently : این مورد آدرس جدید را به صورت دائمی در دیتابیس جایگزین آدرس پیشین می کند .

۳۰۲Found : این مورد صفحه قدیمی را برای یک مدت کوتاه از دسترس خارج میکند و در واقع ریدایرکت موقت می باشد .

۳۰۷ – Temporary redirect : این مورد برای صفحاتی مانند فرم پرداخت مورد استفاده قرار می گیرد و زمانی که شما مایل باشید از رفرش یا بوکمارک کردن صفحه‌ای جلوگیری کنید می توانید از این گزینه استفاده کنید .

 

۴۱۰ – Content deleted : محتوای صفحه قدیمی را حذف می‌کند.

۴۵۱ – Content unavailable for legal reasons : اگر محتوا های شما به دلایل مختلف از جمله مشکل فنی در دسترس نباشد می توانید از این نوع ریدایرکت استفاده کنید .

old url : در این قسمت آدرس صفحه ای را که دارای خطای ۴۰۴ است را وارد کنید و در url آدرس صفحه ی جدید خود را قرار دهید و در آخر بر روی دکمه add url کلیک کنید .

Redirect method : شما در این بخش می توانید مشخص کنید که ریدایرکت از طریق کد های php یا فایل htaccess صورت بگیرد . بما پیشنهاد می کنیم از طریق htaccess باشد چرا که صورت بهتر و بیشتری خواهد داشت و متخصصین سئو نیز با این مورد موافق هستند .

Generate a separate redirect file : اگر مایل هستید تا یک فایل htaccess جداگانه ای را برای انجام ریدایرکت داشته باشید از این گزینه استفاده کنید .

بهینه سازی و سئو مطالب سایت با استفاده از Yoast SEO

حال نوبت به محتوا و مطالب موجود در سایت می رسد که باید برای آنکه نتیجه ی سئو سایت خود را در رتبه های بالا مشاهده کنیم به طور دقیق بهینه سازی مطالب سایت را نیز انجام دهیم . شما بعد از نصب و فعال سازی افزونه Yoast SEO دو گزینه را در صفحه ی نوشته ها و برگه های سایت خود مشاهده خواهید کرد که با عنوان سئو و خوانایی در اختیار شماست . سئو بیانگر امتیازی است که افزونه به مطلب و یا برگه شما می دهد و خوانایی نیز میزان دیده شدن محتوا از دید کاربران را می سنجد . که این سنجش با دایره های رنگی نشان داده می شوند .

دایره سبز : به معنی قابل قبول بودن برگه یا مطلب می باشد .

دایره نارنجی/زرد : مطلب یا برگه شما جای بهبود دارد یعنی امکان بهتر شدن آن وجود دارد .

دایره قرمز : مشکلات زیادی در برگه یا مطلب شما دیده می شود .

دایره خاکستری : بیانگر این است که هیچ اطلاعاتی در برگه یا نوشته شما در دسترس نیست .

دایره آبی رنگ : به معنی noindex بودن برگه یا مطلب می‌باشد .

بهینه‌سازی محتوا

افزونه یواست سئو به طور حرفه ای هر پست و صفحه را مورد بررسی قرار می دهد در انتهای هر محتوا قسمتی با نام Yoast SEO دیده می شود که دارای تنظیمات ویژه ای است که آنها را با هم بررسی می کنیم .

پیش‌نمایش اسنیپت

SEO

یک دمو از محتوای شما در موتور های جستجو در این بخش نشان داده می شود که دارای سه قسمت عنوان، آدرس و توضیحات است که برای تغییر هر یک می توان بر روی دکمه ی ویرایش اسنپیت کلیک کنید و تغییرات خود را لحاظ کنید در نظر داشته باشید این بخش نقش بسزایی در سئو مطالب و محتوا های سایت شما دارد .

نکات مهم و ضروری که باید در این بخش رعایت شود :

  • URL های شما باید کمتر از ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر و بیش از ۱۰۰ کاراکتر نباشند .
  • آدرس URL را با عنوان صفحه (title) هماهنگ کنید.
  • برای هر محتوا عنوان منحصر به فردی را وارد کنید .
  • طول عنوان باید بین ۵۰ تا ۷۰ کاراکتر باشد.
  • حرف های زائد و اضافه را از URL  حذف کنید .
  • از متا تگ‌های تکراری استفاده نکنید.
  • طول متاتگ توضیحات(Description) صفحات خود را بین  ۵۰ تا ۳۰۰ کلمه نگهدارید.

کلمه کلیدی

نکات مهم در انتخاب و ایجاد کلمات کلیدی متناسب با محتوا :

  • چگالی کلمات کلیدی شما بهتر است بین ۱ تا ۳ درصد باشد .
  • بهتر است از کلمات کلیدی خود در پاراگراف اول چندین بار استفاده کنید .
  • از کلمه کلیدی در عنوان صفحه و توضیحات استفاده کنید .
  • در زیر عنوان‌های h1 و h2 و h3 از کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • در خاصیت alt تصاویر کلمه کلیدی خود را بگنجانید .
  •  کلمه کلیدی خود را به صفحا خارجی لینک ندهید .
  • یک کلمه کلیدی را در چندین پست تکرار نکنید .

خوانایی

افزونه سئو خوانایی محتوای شما را از نظر کاربران مورد بررسی قرار می دهد . نکات مهمی که در این بخش مورد توجه قرار دارد به شرح زیر است :

  • جملاتی که در متن وجود دارد حداقل ۲۵ درصد آنها کمتر از ۲۰ کلمه باشند .
  • از پاراگراف‌ های کوتاه ۷-۸ جمله‌ای استفاده نمایید.
  • طول پاراگراف از ۱۵۰ کلمه بیشتر نشود .
  • سر فصل ها دارای اندازه های مناسبی باشند .

تحلیل و بررسی

در این بخش نکات مهم و موثر در سئو برای شما لیست شده اند و هر یک از آنها با دایره رنگی مشخص شده اند که به راحتی می توان متوجه میزان اشتباه و مشکلات محتوا شد .

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات پیشرفته سئو

روبات‌های ایندکس متا : اگر مایل باشید از موتور های جستجو بخواهید که محتوای شما را شناسایی نکند می توانید این قسمت را بر روی noindex  قرار دهید .

روبات‌های متا دنبال : با این گزینه به موتور های جستجو بگویید که آیا لینک های موجود در محتوا را بررسی کند یا خیر ؟

متا روبات‌های پیشرفته : اگر سایت خود را در دایرکتورهای یاهو و  DMOZ و … ثبت کرده باشید می توانید تگ عنوان و توضیحات را در نتایج جستجو نشان ندهید .

No ODP : به موتورهای جستجو اجازه استفاده از توضیحات جایگزین از ODP/DMOZ را نمی‌دهد.

No YDIR : به موتورهای جستجو اجازه استفاده از توضیحات سایت موجود در دایرکتوری یاهو را نمی دهد .

فهرست تصویری موجود نیست : از ایندکس شدن تصاویر جلوگیری خواهد کرد .

بدون بایگانی : به موتور های جستجو اجازه استفاده ز نسخه ی ذخیره شده صفحات سایت را نمی دهد .

بدون سربرگ : به موتورهای جستجو اجازه نمی‌دهد از تگ‌های head سایت موجود در دایرکتوری یاهو استفاده کند.

نشانی قانونی (canonical) : شما اگر در سایت خود دو صفحه با اطلاعات یکسان داشته باشید گوگل انها را به عنوان صفحات دو قلو شناسایی خواهد کرد که این مورد تاثیر بدی بر روی سئو سایت شما خواهد داشت پس با استفاده از این گزینه می توانید مطالب دو قلو خود را به آدرس دیگری منتقل کنید دقیقا مانند ریدایرکت کردن محتوا .

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید .

 

پاسخی بگذارید

قالب فروشگاهی دیجی کالا
جشنواره ملی وب