اهمیت کلمات کلیدی در سئو | شناخت کلی کلید واژه ها

کلمات کلیدی چیست ؟ چرا کلمات کلیدی در هر سایتی مهم هستند؟ | چگونه کلمات کلیدی یا کلید واژه ها را رتبه بندی کنیم ؟
کلمات کلیدی در سئو دارای اهمیت می باشد در واقع کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که محتوای شما را توضیح می دهند. از نظر SEO، آنها کلمات و عباراتی هستند که جستجوگرها در موتورهای جستجو به دنبال آنها می باشند و به چنین کلماتی “query search”نیز گفته می شود. در واقع شما باید همه چیز در محتوا و صفحه خود، از جمله تمام تصاویر، فیلم و… را به کلمات و عبارات ساده، که کلمات کلیدی اصلی شما هستند، مرتبط کنید.
شما به عنوان یک مدیر وب سایت و ایجاد کننده محتوا، باید کلمات کلیدی موجود در صفحه خود را با آنچه افراد جستجو می کنند، مرتبط باشد تا شانس بهتری برای یافتن مطالب شما در بین نتایج جستجوگران داشته باشید.
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
کلمات کلیدی از این جهت مهم هستند که کاربران در هنگام جستجو به محتوایی که شما ایجاد کرده اید، برسند. چرا که هدف شما در رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما از صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) است و دقیقا کلمات کلیدی شما برای هدف گذاری انتخاب می شوند. پس یکی از اهمیت های کلمات کلیدی در محتوا های سایت افزایش ترافیک سایت شما می باشد که بسیار برای سئو تاثیر گذار است.
نحوه رتبه بندی کلید واژه های متعدد در یک محتوا
تا به حال با عبارت کلید واژه مرده برخورد کرده اید؟ به نظر شما معنای این واژه چیست؟
در ابتدا باید بدانید بین استفاده از کلمات کلیدی و هدف قراردادن کلمات تفاوت وجود دارد چرا که در تغییرات الگوریتمی مانند RankBrain گوگل، باعث شده است که توانایی رتبه بندی خوب شما با استفاده از هدف گیری کلمات کلیدی از بین برود.
در واقع کلمات کلیدی فقط عباراتی هستند که کاربران برای توصیف آنچه که در جستجوی آن هستند، در کادر جستجو تایپ می کنند و به موتورهای جستجوگر کمک می کنند تا میلیارد ها وب سایت و پست های مرتبط را برای شما نشان دهند.
وقتی می گوییم “هدف قرار دادن کلمات کلیدی” مرده است بدین منظور است، روشی که قبلا استفاده می شد دیگر کاربردی ندارد. زیرا با توجه به پیشرفت هایی مانند Hummingbird ، موتورهای جستجو درک بهتر و بالاتری نسبت به معنای عبارت جستجو و مطابقت آن با کلمات کلیدی متن ها پیدا کرده است.
به عبارت دیگر، مطابقت دقیق عبارت جستجو شده با کلمه کلیدی بی اهمیت است بلکه چیزی که مهم است مطابقت با هدف محتوا می باشد. به طور مثال در گذشته شما یک کلمه کلیدی را که از رقابت کمتر و ترافیک بیشتر برخوردار بود را پیدا می کردید و در مورد آن یک پست می نوشتید و مطمئن بودید که در صفحه اول گوگل خواهید بود. ولی این مورد امروزه دیگر کاربردی ندارد چرا که امروز باید هدف کاربر را هدف قرار داد.
آیا میتوان رتبه بندی خوبی برای چندین کلید واژه داشت؟
در این مقاله شما میتوانید چندین کلمه کلیدی را در محتوا خود قرار داده و و حتی آنها را رتبه بندی کنید ولی ابتدا باید احتمال یک رتبه خوب برای چندین کلمه کلیدی را بررسی کنیم و بعد رقابت بین آنها را درک کنیم. همانطور که همه ما می دانیم کسب اولین امتیاز در Google بسیار سخت است بخصوص اگر تازه کار باشید.
پیشنهاد می شود برای به دست آوردن رتبه خوب برای هر یک از کلمات خود از افزونه مشاهده و پیگیری رتبه کلمه کلیدی سایت در گوگل | افزونه WP Rankie استفاده کنید.

نکات نهایی و مهم در کلمات کلیدی
بهترین راه برای رتبه بندی کلمات کلیدی متعدد، یافتن کلمات کلیدی مرتبط، برای ساختن یک قطعه محتوا است. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام ساختن چندین کلید واژه در یک مقاله باید در نظر بگیرید.
استفاده از مترادف های کلمات کلیدی
وقتی در حال ساختن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط خود هستید، حتماً باید مترادف های کلید واژه های خود را در نظر داشته باشید پس قبل از شروع محتوا، در مورد آن و کلمات کلیدی و همچنین مترادف ها فکر کرده و آنها را از قبل انتخاب کنید سپس شروع به نوشتن محتوای مد نظر خود کنید چرا که همیشه باید خوشه های کلمات کلیدی را در محتوای خود بسازید.
نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید محتوایی را برای بلند مدت در نظر بگیرید چرا که رتبه اول برای چیزی که فقط یک ماه توسط کاربر جستجو شود، دلیلی برای موفقیت نیست. توجه داشته باشید، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط مهم است و سعی نکنید خیلی از موضوعات نامربوط را در یک پست جا دهید.
این بدان معنی است که اگر ما یک محتوا با کلمات کلیدی زیادی داشته باشیم می توانیم آنها را در پست خود رتبه بندی کنید و کلمات مختلف را در محتوا به کار برده تا کاربران براساس جستجو به مطالب شما برسند. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید که حداقل در ۱۰،۰۰۰ جستجو در ماه دیده شود، چندان شانس خوبی ندارید چرا که بیش از ۸۴٪ صفحاتی که رتبه اول را برای جستجو می گیرند که تنها برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند. این مورد بدین معنی است که ۶۴٫۴٪ از پستهایی که در یک مکان برای یک کلمه کلیدی قرار می گیرند، حداقل در یک مکان نیز در رتبه ۱ قرار می گیرند.
پس اگر شما دارای مهارت های سئو نیز باشید همانطور که به رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی به شما کمک می کند، شانس بسیار خوبی برای رتبه بندی در صفحه اول برای چندین کلمه کلیدی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.
وقتی در حال ساختن لیست از کلمات کلیدی مرتبط خود هستید، حتماً مترادف را در نظر بگیرید. مترادف یعنی “کلمه یا عبارتی که دقیقاً یا تقریباً برابر با یک کلمه یا عبارت دیگر در همان زبان باشد.” به عنوان مثال ، “توقف” و “Stop” مترادف هستند یا “چگونه یک کیک درست کنیم” و “نحوه پخت کیک” به معنای یکسان هستند در این زمینه آنها مترادف هستند.
پس زمانی که محتوایی را ایجاد می کنید هر دوی کلمات و مترادف ها را باید پوشش دهد.
از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید.
رتبه بندی در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی بلند و طولانی مدت، آسان تر است چرا که افراد خاص تری به دنبال چنین کلمات و یا عبارات هستند چرا که این نوع کلمات جزئیات لازم را برای آن نتایجی که به دنبال آنها هستید را نیز پوشش می دهد پس رقابت کمتری خواهند داشت تا کلمات کوتاه تر و عمومی تر.
حجم جستجو نیز به احتمال زیاد کمتر خواهد بود، ولی شما شانس بهتری برای رتبه بندی خوب دارید. در نظر داشته باشید دلیل رتبه بندی کلمات کلیدی شما ترافیک است اما ترافیکی که به راحتی از دست برود بی فایده است. پس سعی نکنید همه کلمات خود را در عنوان خوجای بدهید.
عنوان اصلی محتوای شما باید دارای برچسب H1 باشد و یک کلید واژه اصلی را در بر بگیرد. برچسب H1 به موتورهای جستجوگر کمک می کند عنوان و عنوان اصلی شما را بدانند ولی باید بدانید این عنوان محتوای شماست که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی آن می کند.
از برچسب های عنوان استفاده کنید.
برای کمک به ایندکس کردن سایر کلمات کلیدی خود توسط Google، می توانید آنها را به عنوان زیرنویس در مطالب خود قرار دهید و به هر کدام برچسب H2 یا H3 بدهید این به ربات ها و خوانندگان گوگل کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و همچنین باعث می شود محتوای طولانی شما راحت تر خوانده شود .
از توضیحات متا استفاده کنید
توضیحات متا شما متنی است که به طور خلاصه نشان می دهد صفحه وب شما و محتوایی که نوشته اید، درباره چیست. خاصیت متا فقط یک قطعه کوتاه از کلیات متن یا محتوای شماست، تقریباً ۲۳۰ کاراکتر طول دارد و به طور کلی توضیح می دهد که محتوای شما در چه زمینه ای است و هر وقت صفحه شما در SERP ظاهر می شود، توضیحات متا در زیر عنوان شما ظاهر خواهد شد و همین توضیحات می تواند به کاربر در زمینه ی هدفی که دارد بسیار کمک می کند. توجه داشته باشید نه تنها باید از توضیحات متا خود به عنوان فراخوانی مقاله برای کاربران مختلف استفاده کرد بلکه باید از آن به عنوان یک مکان عالی برای ساختن برخی از کلمات کلیدی دیگر خود نیز استفاده کرد تا با استفاده از آن کاربران مختلف را جذب نمود.
میزان تراکم کلمات کلیدی در محتوا
همانطور که گفته شد هدف قرار دادن کلمات کلیدی، مرده و از بین رفته است و امروزه دیگر جایگاه خاصی ندارد پس تلاش برای دستیابی به تراکم خاص کلمات کلیدی دیگر نباید بخشی از استراتژی SEO شما باشد بلکه اگر کلمه کلیدی شما بیش از حد متراکم باشد، در واقع می توانید توسط Google جریمه شوید.
به یاد داشته باشید که تمرکز شما باید روی کیفیت محتوای و مقداری باشد که به خوانندگان خود می دهید پس تا زمانی که شما از زبان طبیعی استفاده کنید و مطالب شما آسان باشد، احتمالاً چگالی شما خوب است. همین نکات برای تعداد کلمات کلیدی مختلفی که باید درج کنید مناسب است.
سعی کنید به طور طبیعی هر یک از کلید واژه های مورد نظر خود را در متن یک یا دو بار قرار دهید. هر کاری که انجام می دهید، در ابتدا تجربه خوانندگان خود را در اولویت قرار دهید و قرار دادن، کلمه کلیدی و تعداد کلمات کلیدی باید از اولویت پایینتری برخوردار باشد.
نکته انتهایی مقاله اهمیت کلمات کلیدی در سئو
هدف قرار دادن کلمات کلیدی و پر کردن کلمات کلیدی، تاکتیکی است که دیگر کار نمی کند و شاید در گذشته بیشتر مورد توجه موتور های جستجو و کاربران بود ولی امروزه کاربرد آنچنانی را ندارد بلکه با توجه به پیشرفت ها در الگوریتم ها و هوش مصنوعی، باید تمرکز به سمت هدف گذاری و جذب مشتری تغییر یابد ولی اینکه آن را به عنوان هدف انتخاب نمی کنید نباید دلیلی بر استفاده نکردن از آن باشد چرا که همین کلمات کلیدی و یا کلید واژه ها هستند که به Google کمک می کنند تا هدف شما را شناسایی و محتوا را به عنوان نتایج خود نشان دهد.
با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.