آموزش افزایش ترافیک وردپرس به صورت چک لیست


آموزش افزایش ترافیک وردپرس به صورت چک لیست

آموزش افزایش ترافیک وردپرس به صورت چک لیست ، چک لیست سئوی داخلی وب سایت یا Onpage ، چک لیست ابتدایی در سئو ، موارد مورد نیاز در سئو

افزایش ترافیک سایت یک امر مهم برای هر یک مدیران سایت می باشد یکی از راه های افزایش ترافیک می تواند سئوی داخلی یا Onpage باشد که باید به خوبی درون سایت انجام گیرد . امروز می خواهیم در زمینه آموزش افزایش ترافیک وردپرس به صورت چک لیست صحبت کنیم .

به طور کلی می توان گفت برای افزایش ترافیک استاندارد ۳ بخش را باید در نظر گرفت :

  • سایت را برای یک بار به صورت اصولی تنظیم کنید
  • از افزونه های سئو بهره بگیرید
  • عملیات های موثر را برای هر یک از نوشته ها انجام دهید .

افزایش ترافیک وردپرس به صورت چک لیست

این مورد اصلا کار سخت و یا دشواری نیست و با کمی دقت و تمرکز و اندکی دانش قابل انجام می باشد . شما خیلی راحت می توانید به نتیجه ای فوق العاده در سئو سایت خود دست یابید .

چک لیست سئوی وردپرس

 

چک لیست ابتدایی در سئو

سایت را برای یک بار به صورت اصولی تنظیم کنید . برای سایت خود یک بار تنظیماتی را انجام دهید و برای چندین ماه از مزایای آن بهره مند شوید . برای این تنظیمات باید یکسری از کار ها را انجام دهید .

  • تنظیمات ایندکس شدن مطالب را فعال کنید : اولین نکته که باید به آن توجه کنید ، این است که آیا و سایت شما با گوگل رفیق می باشد یا نه ؟ برای این کار باید محتوا و مطالب موجود در سایت را توسط گوگل ایندکس شود و این کار را زمانی انجام می شود که وردپرس اجازه دسترسی به هر یک از مطالب و محتواهای سایت شما را داشته باشد . برای تنظیم این بخش و فعال نمودن بخش ایندکس ها وارد تنظیمات>> خواندن شوید و گزینه ی نمایش به موتور های جستجو را از حالت فعال خارج کنید. این گزینه تنها برای زمانی است که سایت در مراحل ابتدایی طراحی قرار دارد و بهتر است برخی از نوشته ها برای گوگل آشکار نشوند تا وب سایت کامل شود ولی بعد از توسعه ی سایت می توان این گزینه را از حالت فعال خارج نمود .

ایندکس شدن مطالب

  • استاندارد سازی پیوندهای یکتا برای جستجوی داخلی : پیوند های یکتا همان آدرس هایی از سایت شما هستند که در مرورگر نمایش داده می شوند و در واقع نماینده سایت شما برای نمایش صفحات و نوشته ها می باشد ولی این تنظیم به طور پیش فرض برای سئو داخلی مناسب نمی باشد و باید آن را تغییر داد برای انجام تنظیمات وارد بخش تنظیمات سپس پیوند یکتا شوید در این قسمت نام نوشته را انتخاب کنید .

پیوند های یکتا

  • ثبت نام در گوگل وبمستر : با ثبت نام در گوگل وبمستر می توانید مواردی را همچون بازدیدها، سئوی داخلی و افزایش ترافیک در وردپرس و اطلاعات دیگر را برسی نمایید . برای آشنایی و چگونگی کار با گوگل وبمستر می توانید مقاله آموزش سرچ کنسول گوگل | راهنمای کامل گوگل وب مستر نسخه جدید | Search Console  و آموزش سرچ کنسول | بخش دومرا مطالعه فرمایید .
  • بررسی ترافیک سایت با گوگل آنالیتیکس : ما برای اینکه بتوانید ترافیک سایت خود را مورد بررسی و کنترل قرار دهیم باید با ابزار گوگل آنالیتیکس کار کنیم و سایت خود را در این ابزار ثبت کنیم . برای آشنایی بیشتر با این ابزار مقاله آموزش نصب اصولی گوگل آنالیتیکس در وردپرس را مطالعه فرمایید .چک لیست سئوی وردپرس
  • بررسی سرعت سایت : اگر سایت از سرعت خوبی برخوردار باشد صد در صد تعداد کاربران آن نیز افزایش خواهد داشت و رنک خوبی نیز در گوگل به دست خواهد آورد توجه داشته باشید یک سایت باید در ۲ ثانیه به طور کامل برای کاربران لود شود . برای انجام و بهبود سرعت سایت اینجا کلیک کنید .
  • سایت حتما رسپانسیو و واکنشگرا باشد : طبق آمار ۸۰ درصد اینترنت را کاربران موبایل تشکیل می دهند پس باید ویژگی را در نظر بگیرید که سایت در تلفن همراه به خوبی نشان داده شود چرا که اگر بدین صورت نباشد کاربران خود را به راحتی از دست خواهید داد .
  • تیتر ها و عنوان ها در محتوا : یکی از مهم ترین تکنیک ها که می توانند در سئو داخلی بسیار کار آمد باشند تیتر ها هستند  از H1 تا H6 تیتر هایی هستند که باید در محتوا در جایگاه مناسب قرار گیرند .
  • استفاده از افزونه Yoast SEO : این افزونه را نصب و از امکانات آن برای سئو سایت خود استفاده کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر با این افزونه اینجا کلیک فرمایید .
  • از پیشنهادات گوگل استفاده کنید : یکی از بهترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی ، جستجو در گوگل می باشد . کلمه مد نظر خود را در گوگل سرچ کرده و دکمه اینتر را نزنید تا گوگل کلماتی را به شما پیشنهاد کند .
  • کلمات کلیدی کم رقیب را شناسایی کنید : با استفاده از ابزار KWFinder به صورت کاملا رایگان می توانید اطلاعات کاملی را در مورد هر یک از کلمات کلیدی خود به دست آورید از جمله اطلاعات می توان به حجم جستجو ، کلمات کلیدی سخت ، هزینه به ازای هر کلید (CPC) ، روند عملکردی ، تخمین بازدید اشاره کرد .
  • کلمات پرسشی را پیدا کنید : کلمات پرسشی برای تولید محتوا بسیار مناسب و کار آمد هستند . کلماتی مانند چرا، چگونه، چطور، آیا، چه کسی، کجا و… می توانند کمک شایانی هم به شما و هم به کاربران کند .

چک لیست سئوی داخلی وب سایت

  1. استفاده از کلمه کلیدی در نامک
  2. از نامک های کوتاه استفاده کنید
  3. استفاده از کلمات کلیدی در تیتر و عنوان ها
  4. تنظیم عنوان و توضیحات متا به صورت مداوم و همیشگی
  5. تصاویر را بهینه سازی کنید
  6. از لینک های داخلی و خارجی استفاده نمایید .
  7. استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف اول
  8. خطا های سایت را شناسایی کرده و آنها را رفع کنید .
  9. امنیت سایت خود را افزایش دهید
  10. متاتگ های تکراری را از بین ببرید .

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید .

 

پاسخی بگذارید

قالب فروشگاهی دیجی کالا
جشنواره ملی وب