تشویق مشتری برای اشتراک گذاری مطالب در ووکامرس

.همه ی ما می دانیم که اشتراک گذاری برای سایت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که یکی از راه کار هایی است که به شناخته شدن و همچنین جذب مشتری کمک می کند. شما باید در مرحله ی اول، گام مثبتی برای کشاندن و جذب مشتری و همچنین بهتر شناخته شدن مطالب خود بردارید. یکی از بهترین راه کارها، اشتراگ گذاری محصول در فروشگاه های اینترنتی است.

هم اکنون از بهترین شبکه های اجتماعی می توان به گوگل پلاس، فیس بوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام اشاره نمود. گفتنی است که در حال حاضر جای مناسب برای تجارت اینستاگرام می باشد چرا که از شهرت بالایی برخوردار است.
لازم به ذکر است که باید به این مورد که ممکن است در مراحل اولیه کمتر دیده شوید توجه نمایید. برای این که بتوانید به نتیجه ی مطلوب و دلخواه خود برسید باید فعالیت های مستمر و روزافزون و همچنین اقداماتی نظیر شرکت در بحث ها و تکمیل نمودن شبکه های اجتماعی داشته باشید.

تشویق کاربران به اشتراک گذاری محصولات

اشتراک گذاری مطالب و محصولات در ووکامرس

اینکه ما مطالب و محصولات را به وسیله پسوند ووکامرس و یا وردپرس جدا میکنیم صرفا برای تفکیک ابزار ها و راه حل های برخی مشکلات می باشد که عمدتا به هم مربوط هستند. برای مثال مبحث اشتراک گذاری مطالب ووکامرس صرفا برای فروشگاه ساز ووکامرس نیست و میتوان از آن برای اشتراک گذاری و افزایش آن در وردپرس یا هر سیستم دیگری استفاده کرد. دو نکته برای انجام این کار وجود دارد و آن این است که چه ابزاری برای اینکار وجود دارد و چه راه کاری برای تشویق کاربران میتوان از طرق مختلف این کار را انجام داد.

راهکارهایی برای تشویق کاربران به منظور اشتراک گذاری مطالب

  1. اشتراک گذاری به صورت یک جاده دو طرفه: یکی از راه های افزایش میزان اشتراک گذاری محصولات شما توسط کاربران می باشد که خود شما نیز میتوانید این کار را انجام دهید. شما باید در ابتدا سایت ها و نویسندگانی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند را یافته و مطالب و محصولات آنها را نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید. از آنها بخواهید محصولات شما را نیز به اشتراک گذارند چرا که در این صورت احتمال افزایش اشتراک گذاری محصولات فروشگاه شما بیشتر خواهد بود.
  2. اشتراک گذاری به شیوه ی صحیح: سعی کنید در زمینه ی اشتراک گذاری مطالب خود خلاقیت نشان دهید و خود را از سایرین متمایز گردانید. چرا که افرادی با فالوورهای بسیار عموما مطالبی را به اشتراک می گذارند که با سایر مطالب تفاوت داشته و جذابیت خاصی را به همراه داشته باشد.
  3. درخواست از کاربران برای اشتراک گذاری مطالب: این که شما یک درخواست خشک و خالی با مضمون پست من را به اشتراک بگذار را از کاربران خود دارید، کار چندان خوش آیندی نمی باشد. چرا که عموما کاربران از این درخواست ها تبعیت نخواهند کرد. در صورتی که اگر از کاربران خاص خود بخواهید تا محصولات و مطالب شما را با فالوور های خود به اشتراک بگذارند و یا آنها را به خوبی قانع کنید. می توان خیلی راحت اشتراک گذاری مطالب را افزایش داد.
    تشویق مشتری برای اشتراک گذاری مطالب در ووکامرس
  4. صحبت و نقل و قول های بزرگان: شما می توانید در مطالب خود در صورت امکان از سخنان و نقل قول های و همچنین بازخورد های بزرگان در خصوص آن مطلب و یا حتی محصول خود استفاده نمایید.
  5. ایجاد یک رابطه نزدیک با مشتریان: سعی کنید همیشه نظرات و انتقادات کاربران خود را در زمینه محصولات و مطالب سایت جویا شوید. از نظرات و انتقادات آنها برای ارتقا سایت خود استفاده کنید. همه آنها را برای سایت فروشگاهی خود مهیا ساخته و یا رفع کنید.
    و این تغییرات را به اطلاع کاربران خود برسانید. چرا که همین امر موجب می شود به کاربران خود نزدیک شوید. باید بدانید که کاربران به شما وفادار بوده و به راحتی می توانید از آنها در خواست کنید تا محصولات شما را به اشتراک بگذارند.
  6. مسابقه، هدیه و نظرسنجی: یکی از بهترین راه ها برای تشویق کاربران برای به اشتراک گذاری پست ها، برگزاری مسابقه است و همین امر می تواند میزان اشتراک گذاری را در سایت شما چندین برابر افزایش دهد. از طرف دیگر می توانید یک موضوع جالب را انتخاب کنید و از کاربران بخواهید تا نظرات خود را بدهند چرا که نظرسنجی هم یک راه فوق العاده برای تشویق کاربران است.

ترفند های اشتراک گذاری و تشویق برای انجام آن در ووکامرس

در گذشته که یونیک بودن مقالات آن چنان مورد توجه گوگل قرار نگرفته بود. امکان جالبی وجود داشت و آن کپی کاری بود. به این ترتیب که میشد با کپی کردن مطالب نیز در رده های اول قرار گرفت. اما نکته ای که وجود داشت همین امر باعث افزایش محبوبیت منابع مورد کپی شده نیز میشد. به این ترتیب که هر باری که کپی انجام میگرفت یک لینک و پالس مثبت از طرف کپی کننده به گوگل ارسال میشد که منبع ما را مورد تایید قرار میداد.

به این صورت ناخودآگاه مطالب به اشتراک گذاشته میشدند. اما به مرور برخی از سایت از این کار جلوگیری کرده و از هات لینک به معنی عدم اجازه دسترسی از سایر سایت ها به تصاویری که در سایت بارگذاری شده اند،کردند که باعث کاهش به اشتراک گذاری شد و بعد ها که معقوله یونیک بودن مقالات سر کار آمد این کار عملا بی فایده بود.

اشتراک گذاری مطالب و محصولات در ووکامرس

منظور از اشتراک گذاری در زمان حاضر به اشتراک گذاری در شبکه های مجازی می باشد. چرا که بیشترین کاربران و یکپارچگی از این نظر که اگر بنده یک مطلب را بپسندم. احتمال اینکه اطرافیان من نیز از این مطلب خوششان بیاید به مراتب بیشتر است. چرا که هرچند تفاوت هایی با هم داریم اما همین یکسان بودن نظر ها و عقیده هاست که ما را در کنار هم نگه داشته است.

این یکی از مزیت های شبکه اجتماعی است. انتشار لینک در یک گروه خانوادگی به مراتب تاثیر گذارتر از سایر راه های افزایش اعتبار در بین مخاطبین است. اما یک نکته دیگر که باید در اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی به آن توجه کرد. عدم استفاده از مرورگر وب در بیشتر مخاطبین این گروه از استفاده کنندگان فضای مجازی است. که میتوانید برای این نیز تدبیری بیاندیشید.

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.

دیدگاه ها ۰

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *