صفحه فرود یا Landing Page چیست؟


صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟ ، اهداف لندینگ پیج ، نکات مهم در بهینه سازی ، ارتباط بین بنر تبلیغاتی آنلاین و صفحه فرود ، المان های ضروری در آن

تمام افرادی که تا حدودی با سئو و بهینه سازی سایت آشنایی داشته باشند حتما با صفحه ی فرود یا لندینگ پیج مواجه شده اند و نام آن را شنیده اند ولی Landing Page دارای مفاهیم گسترده تر و جدی تری می باشد و حتی در فضای بازاریابی نیز از آن یاد می شود . با ادامه مقاله ی مبنای وردپرس که در این زمینه ارائه شده است ، همراه باشید .

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

نخستین صفحه ای که بازدید کنندگان و کاربران سایت، میبینند و از طریق آن وارد فضای محتوایی سایت شما می شوند را صفحه ی فرود می نامند واقع این صفحه به عنوان ویترین سایت شما می باشد و کاربران بر اساس این صفحه در مورد کسب و کار شما و محتویات سایت شما قضاوت کرده و تصمیم می گیرند .معمولا این صفحه با طراحی سایت و استایل کلی سایت متفاوت است و به صورت جدا از صفحات سایت طراحی می شود و به طور منحصر به فردو خارج از چارچوب کلی سایت طراحی می شود . صفحه فرود آنقدر مهم می باشد که به آن صفحه ی هدف نیز می گویند .

صفحه ی اصلی و اولیه سایت که به آن خانه یا Home گفته می شود یک لندینگ پیج است . ولی همین صفح ی خانه یا اول سایت الزاما تنها صفحه فرود یک سایت نمی باشد بلکه ممکن است صفحات دیگری با این خصوصیات در سایت موجود باشد . چند نمونه از صفحه فرود های موجود در سایت ها ب شرح زیر هستند :

  • صفحه هایی که لینک آنها در سایت های دیگر وجود دارد .
  • صفحه هایی که به عنوان معرف در سایت های دیگر ، در پروفایل شبکه های اجتماعی شما وجود دارند .
  • صفحه هایی که در پیام رسان ها  لینک آنها به دوستان یا گروه ها ارسال می شود  .
  • صفحات موجود در ایمیل مارکتینگ که لینک آنها را برای دیگران می فرستید .
  • صفحاتی که از طری پیامک یا اپلیکیشن به کاربران معرفی می کنید تا از طریق آن وارد سایت شوند .
  • و …

بازدید کنندگان زمانی که با لندینگ پیج مواجه می شوند یکی از ۳ کار زیر را انجام می دهند :

  1. محتوای صفحه را بررسی کرده و آن را میبندند .
  2. از طریق لینک های موجود در این صفحه قسمت های دیگر سایت مراجعه می کنند .
  3. یک اکشن یا اقدام دیری را انجام می دهند مثلا ویدئو یا تصویر موجود در صفحه را دانلود می کنند .

پیشنهاد می شود بهترین افزونه های لندینگ پیچ را نیز مطالعه فرمایید .

اهداف صفحات فرود

هر یک از کسب و کار ها می توانند با هدف مختلف و جداگانه ای نسبت به طراحی صفحات فرود خود اقدام کنند ولی به طور کلی این صفحات یکی از اهداف زیر را دنبال می کنند :

  • دریافت راه ارتباطی با مخاطبان : اصولا کسب و کار ها با هدف دریافت اطلاعات کاربران ، لندینگ پیج را در سایت خود قرار می دهند و در این صفحه ارزشی را برای مخاطبان خود در نظر میگیرند تا بتوانند آنها را جذب کرده و یک راه ارتباطی از آنها به دست آورند.

صفحه فرود

  • فروش مستقیم محصولات یا ارائه خدمات : گاهی اوقات نیز کسب و کار ها این صفحات را برای فروش محصولات خود و یا ارائه خدماتی که در اختیار دارند ،طراحی و در سایت قرار می دهند .

صفحه فرود

 

المان های مورد نیاز برای یک لندینگ پیج استاندارد

عنوان جذاب و گیرا : اولین چیزی که می تواند نظرها را جلب کند ، وجود یک عنوان جذاب می باشد . توجه داشته باشید همین عنوان می تواند کاری کند که کاربران صفحه را ترک کنند و یا در صفحه باقی بمانند .

زیر عنوان متقاعد کننده : عنوان جذاب می تواند نظرها را به خود جلب کند ولی زیر عنوان مناسب و جالب می تواند موجب ماندن کاربران در یک صفحه شود . عنوان و زیر عنوان می توانند در کنار یکدیگر موجب قدرت و توانایی یک صفحه ی لندینگ پیج شوند .

تصویر : از دیگر المان های خیلی ضروری تصاویر می باشد که محتوای بصری را شامل می شود که ذهن انسان خیلی زودتر از محتوا آن را پردازش می کند پس تاثیر به مراتب زودتر و بیشتری را بر روی کاربران دارد .

توضیحات : محصولاتی که در این صفحه قرار می دهید را باید به صورت شفاف برای کاربران توضیح دهید و اطلاعاتی را در مورد آن در اختیار کاربران خود قرار دهید چرا که اگر کاربر متوجه محصول یا خدمت شما نشوند خیلی زود صفحه را ترک خواهند کرد .

ارزش پیشنهادی : این بدان معنی است که محصول و خدمات خود را برای کاربر جذاب تر و خواستنی تر کنید . پس شما باید ارزش پیشنهادی را برای کاربران خود برجسته کنید تا خیلی راحت متوجه شوند محصولات برای آنها چه منفعتی دارد .

ترتیب و چینش صحیح : در صفحه فرود شما باید هر یک از المان ها به درستی و در جای مناسب قرار بگیرند پس در هنگام طراحی توجه داشته باشید که این چینش ب درستی و صحیح انجام شود .

مشکلات مشتری : هر محصول و خدمتی می تواند یکی از مشکلات کاربران را رفع کند . پس در صفحه ی خود به مشتری بفهمانید تا مشکل او را گوشزد کرده و او را به رفع مشکل تشویق کنید .

مشتریان راضی و واقعی : یکی از بهترین المان ها که می تواند بر روی مشتریان تاثیر بگذارد ، بخش نمایش مشتریان راضی و رضایت آنهاست چرا که با استفاده از این گزینه می توان مشتریان بالقوه خود را راضی کرد که به شما اعتماد کنند . پس کاربرانی که از محصول یا خدمات شما راضی بودند را درون صفحه ی خود قرار دهید .

راه های ارتباطی : راه های ارتباطی خود را که کاربران می توانند از طریق آن با شما در ارتباط باشند را در پیج خود قرار دهید.نمایش ایمیل ، تلفن و آدرس حضوری شما بر اعتبار شما می افزاید و موجب می شود کاربر به راحتی به شما اعتماد کند .

نمایش دکمه Call to Action  : دکمه ی اقدام به عمل که همان دکمه های ثبت نام ، دکمه خرید محصولات یا دکمه ی دانلود و … را دکمه call to action می گویند . بهتر است این دکمه ها در صفحه ی شما وجود داشته باشد .

ارتباط بین بنر تبلیغاتی آنلاین و صفحه فرود

یکی از راه های مرسوم در هدایت کاربران به صفحه ی فرود ، تبلیغات بنری می باشد . در واقع شما یک بنر تبلیغاتی را ایجاد کرده و سعی میکنید کاربران را به سمت آن بکشانید تا با کلیک بر روی آن به صفحه ی فرود هدایت شوند . پس ارتباط بین بنر و صفحه ی فرود این است که کاربر بعد از ورود به پیج متوجه شود که این صفحه مربوط به همان بنر میباشد .

پس طراحی بین بنر تبلیغاتی و صفحه فرود باید به یکدیگر نزدیک باشند به طور مثال از نظر رنگ بندی و طراحی شبیه هم باشند و از نظر محتوا نیز هماهنگی داشته باشند . توجه داشته باشید به هر یک از وعده های خود در بنر و صفحه عمل کنید .

صفحه فرود

بهینه سازی صفحه فرود یا لندینگ پیج

به پروسه های که برای بهبود عملکرد و المان های این صفحه انجام می شود تا کاربران بیشتری را جذب کرده و مانع از خروج آنها شود را بهینه سازی می گویند . در واقع با انجام تکنیک هایی نرخ تبدیل را افزایش داده و نرخ خروج را کاهش دهید .

نکات مهم در بهینه سازی صفحه ی فرود

  1. گزینه های اضافی و زیاد کاربران را در صفحه کم کرده و حذف کنید .
  2. ارزش پیشنهادی را به طور واضح و در بهترین جای ممکن از صفحه قرار دهید .
  3. هماهنگی ها و صداقت را بین بنر و صفحه ی فرود رعایت و حتی زیاد کنید .
  4. اعتبار کسب و کار خود را به نمایش بگذارید .
  5. برای به دست آوردن راه های ارتباطی مشتریان خود ، پیشنهادات جذاب و جالبی را ارائه دهید .
  6. سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهید .
  7. و …

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پارس وی دی اس