مهمترین متا تگ های سئو

بازدید : 36
نویسنده : خانم نوروزی
1 رای2 رای3 رای4 رای5 رای
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین , ۱۳۹۶
مهمترین متا تگ های سئو

متا تگ چیست ؟

متا تگ ها قطعه ای از متن که محتوای یک صفحه را تشکیل می دهند هستند ؛ تگ های متا در صفحه نشان داده نمی شوند و تنها در کدها وچود دارند و توسط موتورهای جستجو مشاهده می شوند و به آنها کمک می کنند .متا تگ ها تنها در HTML وجود دارد، معمولا در Header  در <head > قرار می گیرد متا تگها Meta Tags یکی از کلیدی ترین و مهمترین ابزارهای سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو هستند.

متا تگ های بسیاری وجود دارند که هر کدام از آنها با توجه به کاربرد دارای ارزش خاصی اما مهم ترین متا تگ هایی که ارزش دانستن ، دارند  را ما در اینجا در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد .

بررسی متا تگهای مهم و موثر در سئو HTML Meta Tags

تگ عنوان Title

یکی از اصلی ترین فاکتورها برای موتور جستجو این تگ می باشد در این تگ شما به موتور جستجو یک شمای کلی و گوشه ای مهم از محتوا را نشان می دهید. عنوان صفحه علاوه بر استفاده در موتورهای جستجو در مرورگر کاربر نیز نمایش داده می شود، در انتخاب عنوان باید دقت کنید تا حد امکان از عبارات کوتاه و توصیفی استفاده شود و از هر گونه توضیح یا متن طولانی بپرهیزید. تگ های عنوان، از سوی دیگر، مهم ترین تگ در اینجا مورد بحث است  . این برچسب ها یک تاثیر واقعی بر روی رتبه بندی و  جستجو دارد و علاوه بر این که موتور جستجو آن را مشاهدا می کند بلکه کاربران نیز آن را می توانند ببینند . این بسیار مهم است که اگر شما می خواهید برای صفحات خود عنوان در نظر بگیرید حتما با اهداف سئو شما هماهنگ و در جهت آن باشد .

نکات کلیدی در عنوان :

  • از انتخاب عناوین مبهم و عمومی و حتی خارجی غیر مرتبط برای صفحات جدا خودداری کنید .
  • عناوین خلاصه ، مفید و بیانگر محتوا باشد .
  • از عناوین تکراری برای صفحات مختلف خودداری کنید .
  • از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید ولی توجه کنید غیر مرتبط نباشد .
  • مطمئن شوید تمام صفحات شما دارای عنوان مرتبط با محتوای درونی خود دارد .
  • اجازه دسترسی به صفحات خود را به رباتها بدهید .
  • حداکثر طول عناوین ۱۵۰ کاراکتر است اما گوگل بیشتر از ۶۶ کاراکتر را نمایش نمی دهد .

 تگ کلمات کلیدی meta keywords

تگ متا کیورد meta keyword تنها مشخص کننده کلمات شاخصی استن که با صفحات و سایت مرتبط می باشد کلمات کلیدی متا نمونه ای از یک متا تگ که امروزه بسیار مهم نمی باشد. سال های پیش، تگ کلمات کلیدی متا ممکن است مفید بوده باشد ، اما دیگر نیست. سالهای پیش، بازاریابان مشتاق برای بازدید از صفحات خود کلمات کلیدی کاملا نامربوط به سایت را در نظر می گرفتند و سعی می کردند کاربران را به سمت و سوی خود بکشانند در گذشته بسیار موفق بودند ولی در نهایت گوگل تصمیم گرفت و ارزش این ابزار را بسیار کاهش داد . این روزها گوگل از کلمات کلی در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کند زیرا خیلی راحت مورد سوء استفاده قرار می گیرد .

نکات کلیدی در کلمات کلیدی :

  • برای جدا کردن کلمات کلیدی از , ویرگول که در صفحه کلید لاتین است استفاده نمایید .
  • کلمات مهم و دارای ارزش بیشتر برای سایت را انتخاب کنید .
  • کوتاه بودن و کم بودن کلمات برای سئو سایت شما مهم می باشد .
  • بالا بودن تعداد کلمات کلیدی ممکن است از دید گوگل خطای بزرگی باشد .
  • دقت داشته باشید نبود این تگ مشکلی برای سایت شما ایجاد نخواهد کرد .

 تگ توصیف محتوا Meta Description

تگ “دسکریپشن” یا توصیف محتوای صفحه، در سئو تگ مهمی است. گوگل در بیشتر موارد این توصیف را در نمایش نتیجه خود به کاربر نمایش می دهد این متا تگ بسیار مفید و کار آمد است و توضیح بسیار ساده در باره سایت و صفحات را در اختیار موتورهای جستجو و حتی کاربران قرار می دهد . توضیحات برای سئو سایت بسیار مهم می باشد چرا که یک شرح و توصیف کوتاه در مورد صفحات و سایت در اختیار کاربران قرار می دهد و می تواند آنها را ترغیب به مشاهده سایت نماید . اگر توضیحات دارای کلمات کلیدی باشند تأثیر بسیار زیادی را می تواند داشته باشد .

نکات کلیدی در توضیحات  :

  • مطمئن شوید تمام صفحات و سایت شما دارای توضیحات باشند .
  • از توصیفات مشابه در صفحات مختلف خودداری کنید.
  • تا حد امکان برای هر صفحه یک توصیف جدا ایجاد نمایید.
  • توضیحات حتما نباید جمله باشند بلکه می تواند کلمات کلیدی و خاص را نیز در بر بگیرند .
  • حداکثر طول توضیحات ۱۶۰ حرف می باشد .
  • اجتناب از تکراری برچسب ها در توضیحات

متا تگ های مربوط به ربات های جستجوگر

با استفاده از این ویژگی، شما به ربات ها در صفحات مختلف چه رفتاری را از خود نشان دهد . در این تگ کلمه robots برای مشخص نمودن تمام موتورهای جستجو استفاده می شود و اگر قصد تعیین موتور خاصی مثل گوگل را داشته باشیم به جای کلمه robots  از کلمه  googlebot استفاده می شود .

noindex: این تگ جهت جلوگیری از ایندکس گذاری یا قرار گرفتن صفحه در فهرست موتورهای جستجو و جهت عدم نمایش صفحه در نتیجه جستجو استفاده می شود.

nofollow: به موتور جستجو اعلام میکند، لینکهایی که در این صفحه قرار دارند را مورد توجه قرار نده. در واقع این لینکها کار میکنند ولی از نظر موتور جستجو خنثی بوده و رنکی برای آنها در نظر گرفته نمی شود

شاد باشید.

 


مطالب مرتبط

اهمیت کاربران موبایلی در سئو وردپرس

اهمیت کاربران موبایلی در سئو وردپرس

  نزدیک به بیست سال قبل وقتی که گوگل اولین بار با کامپیوترهای غول پیکر

مطالعه بیشتر
به این دلایل به هر قیمتی که شده است از تبلیغات پاپ آپ دست بکشید!

به این دلایل به هر قیمتی که شده است از تبلیغات پاپ آپ دست بکشید!

به نظر می‌رسد شکل‌های مختلف تبلیغات، از زمان‌های دور با انسان همراه بوده‌اند.ظاهراً تبلیغات هم

مطالعه بیشتر
آموزش قدم به قدم سئو قسمت دوم کد های سئو

آموزش قدم به قدم سئو قسمت دوم کد های سئو

کد های سئو سری دوم از آموزش های دوره ای قدم به قدم سئوی وردپرس

مطالعه بیشتر
آموزش قدم به قدم سئو وردپرس

آموزش قدم به قدم سئو وردپرس

عبارت سئو مخفف search engine optimization به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو می

مطالعه بیشتر

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک در  
اطلاع از

ایمیلت رو وارد کن ، قالب و افزونه جایزه بگیر