تفاوت h1 با عنوان سئو در وردپرس


تفاوت h1 با عنوان سئو در وردپرس

در سئو و بهینه سازی سایت، محتوا نقش با اهمیتی دارد تا اندازه ای که اگر محتوا در سایت نباشد لزوما هیچ کاری برای سئو سایت انجام نداده اید. اولی مورد در تولید محتوا عنوان مطلب یا انتخاب موضوع است چرا که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو یک امر مهم و ویژه ای است که باید به درستی و مناسب انتخاب شود. دقت کنید تا شما نکات مهم و کلیدی سئو را در سایت و محتوای خود پیاده نکنید نمی توانید انتظار داشته باشید سایت روز به روز پیشرفت کرده و به موفقیت برسد. در این مقاله تفاوت h1 با عنوان سئو در وردپرس را با هم بررسی می کنیم.

آیا h1 با عنوان سئو متفاوت است؟

هدینگ h1 و عنوان سئو هر دو فیلد های مجازی در وردپرس و سایت هستند که فوق العاده دارای اهمیت می باشند. H1 همان عنوان محتواست که در ابتدای مقاله نشان داده می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین استفاده از این تگ فقط ۱ بار در نوشته و آن هم فقط در عنوان اصلی نوشته توصیه میشود. عنوان سئو در فیلد افزونه سئو قرار می گیرد. در نوشته های درون سایت عنوان همان h1 بزرگترین هدینگ متن می باشد ولی برای دسترسی به عنوان سئو باید صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده تا به بخش سئو برسید و در آن جا عنوان سئو را وارد کنید. عنوان سئو باید شامل کلمات کلیدی سایت باشد و تا جایی که می‌توان خطا های لازم را رفع کنید و رنگ چراغ سئو را سبز کنید.

تفاوت h1 با عنوان سئو

ما یک محتوا را تولید می کنیم سپس متناسب با آن یک عنوان را در نظر می گیریم یک عنوان برای کاربران خود سایت و یک عنوان برای کاربرانی که در موتور جستجو به ما می رسند که هر دو گروه باید جذب محتوای ما شوند و این کار را یک عنوان جذاب به خوبی انجام خواهد داد. توجه داشته باشید کاربر بعد از ورود به محتوای سایت شما اولین چیزی را که مشاهده می کند عنوان محتواست که باید جذاب باشد تا بتواند کاربر را در سایت نگه دارد.

 

تفاوت h1 با عنوان سئو

هدف عنوان مطلب و عنوان سئو

عنوان متن یا محتوای شما برای کاربرانی که با سایت شما آشنایی دارند و به طور مداوم به آن سر میزنن، نشان داده می شود ولی کاربرانی که در اینترنت کلمه ای را جستجو کرده و با استفاده از آن به سایت شما می رسند این عنوان سئو می باشد که به آنها نمایش داده می شود. پس تفاوت بین تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس در اینجا کاملا مشخص است ولی عنوان سئو دارای اهمیت بیشتری است چرا که می تواند کاربران بیشتری را به سمت سایت شما بکشاند.

عنوان سئو کاملا با عنوان پست متفاوت است و هیچ هدف مشابهی را دنبال نمی کنند، عنوان سئو در موتور های جستجو نشان داده می‌شود و باعث میشود کاربر با دیدن این عنوان، بر روی محتوای شما کلیک کند. شما عنوان سئو را حتما باید با استفاده از یک افزونه در وردپرس قرار دهید. یکی از افزونه هایی که می‌توان برای عنوان سئو از آن کمک گرفت افزونه ی یواست سئو می باشد چرا که بدون اینکه کار خاصی را انجام دهید این افزونه یک عنوان سئو بر اساس عنوان پست شما تولید می کند، همچنین نام سایت شما را نیز در عنوان سئو قرار می دهد. حتی اگر شما فراموش کنید نام سایت خود را در عنوان سئو قرار دهید، گوگل خود این کار را برای شما انجام می دهد. این افزونه برای بهینه سازی متن شما بسیار مفید است چرا که اطلاعات مناسب ومفیدی را در اختیار شما می گذارد به طور مثال اجازه نمی دهد عنوان شما بیش از حد طولانی باشد.

نکات مهم در عنوان سئو

تگ عنوان سئو یکی از مهم ترین متا تگ ها در صفحه می باشد. در اولین قدم باید کلمات کلیدی محتوایی که ایجاد می کنید را تحلیل کرده و آنها را شناسایی کنید چرا که باید هر صفحه ی شما در سایت دارای کلمه کلیدی باشد که باید آن را به عنوان مقاله داد. توجه داشته باشید که هر صفحه چه در آن محتوا باشد چه محصول و یا خدمات یک هدف را دنبال می کند که همان هدف می تواند کلمات کلیدی آن باشد.

در عنوان سئو خود از کلمات کلیدی استفاده کنید ولی باید به نکاتی نیز توجه داشته باشید

  • عنوان سئو نباید خیلی طولانی باشد و باید کوتاه و مختصر در نظر گرفته شود. طول عنوان سئو بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر است که بهتر است به طور متوسط ۵۵ باشد. توجه داشته باشید طول این عنوان بسیار مهم است چرا که اگر بیش از این حد در نظر بگیرید گوگل آن را نشان نمی دهد. صفحاتی را هم که دارای عنوان زیر ۵۰ کاراکتر است را در بین رتبه بندی در نظر نمی گیرد.
  • کلمه کلیدی اصلی و خاص محتوا را در عنوان قرار دهید. در هر صفحه باید یک عنوان سئو مستقل داشت بهتر است متشکل از کلمه کلیدی اصلی – جمله با تأکید بر کلمه کلیدی فرعی | نام برند باشد چرا که اولین فردی که آن را بررسی می کند گوگل است. توجه کنید عنوان شما باید کاملا متناسب با محتوای صفحه باشد.
  • کلمه کلیدی بهتر است در ابتدای عنوان باشد.
  • اگر دارای کلمه کلیدی چند بخشی هستید بین آنها فاصله نیاندازید.
  • به عنوان سئو، عدد اضافه کنید. یکی از تکنیک ها در جذابیت عنوان استفاده از اعداد است که بیشتر نظر ها را به خود جلب می کند. البته نباید به دروغ اعدادی را در عنوان قرار دهید چرا که اگر کاربر بعد از خواندن متن متوجه شود که هیچ تناسبی بین عنوان و متن وجود ندارد اعتماد خود را از دست خواهد داد.

نکات مهم در عنوان صفحه 

عنوان صفحه همان عنوان مطلبی است که در هنگام ورود به صفحه ظاهر می شود که می تواند کاربر را جذب کرده تا در صفحه بماند و محتوا را مطالعه کند و یا کاربر را از مطالعه چنین صفحه ای بازدارد. نکات مهمی که بهتر است به آنها توجه کرد به شرح زیر است :

  • کلمه کلیدی محتوا را بشناسید و از فرمت کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی ثانویه – نام برند برای صفحه ی خود استفاده کنید.
  • طول عنوان صفحه نباید بالاتر از ۵۵ کاراکتر باشد. بهتر است بین ۵۰ تا ۵۵ کاراکتر در نظر گرفته شود.
  • مهم ترین کلمه کلیدی صفحه باید در عنوان جای بگیرد.
  • کلمه کلیدی را تنها یکبار در عنوان تکرار کنید و بیش از یک بار جالب نمی باشد.
  • هر صفحه باید دارای عنوان منحصر به فرد و مجزا باشد. نمی توان برای چندین صفحه از یک عنوان استفاده کرد.

نکات مهم و کلیدی را در این مقاله بازگو کردیم شما با خواندن این محتوای ساده به راحتی می توانید اطلاعاتی را که به دنبال آن بوده اید را به دست آورید. ما تنها هدفی را که دنبال می کنیم کمک به تک تک کاربران برای رسیدن به اهداف شان است . با تشکر از همراهی شما – شاد باشید.

    قالب فروشگاهی دیجی کالا
    جشنواره ملی وب