ایمیل مارکتینگ را بهتر بشناسیم | ایمیل مارکتینگ چیست ؟
ایمیل مارکتینگ را بهتر بشناسیم | ایمیل مارکتینگ چیست ؟
5 امتیاز از 6 رای

  • نویسنده : خانم نوروزی
  • انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۸
  • بروزرسانی : ۷ شهریور ۱۳۹۸
  • بازدید : 47
  • مطالعه در 9 دقیقه

ایمیل مارکتینگ را بهتر بشناسیم | ایمیل مارکتینگ چیست ؟

خیلی از کسب و کارها امروزه در دنیای اینترنت جای گرفته اند و از این طریق به کسب درآمد می پردازند که بسیار هم خوب است. ولی فاکتور هایی را برای موفقیت کسب و کار و افزایش فروش محصولات خود باید در نظر بگیرند، یکی از فاکتور های بسیار مهم در رونق کسب و کار می‌تواند ایمیل مارکتینگ باشد که با تمرکز بر روی آن می‌توان میزان بازدهی کسب و کار خود را افزایش داد و نتيجه بهتری از شغل آنلاین خود دریافت نمود. شما ایمیل مارکتینگ را میشناسید؟ تا چه میزان با آن آشنا هستید؟ تا انتها با ما همراه باشید.

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ با ارسال انبوه ایمیل به عنوان یک بازاریابی و یا تبلیغات به حساب می آید. شما با استفاده از همین روش میتوانید محصولات، خدمات و با اخبار مهم سایت را برای کاربران خود ارسال کرده و آنها را مطلع کنید البته چنین ارسال هایی دارای شرایطی است که حتما باید به آنها دقت کرد. این روش برای تبلیغات بسیار خوب و پاسخگو است چرا که حتما از ۱۰۰ درصد افرادی که ایمیل را دریافت کرده اند ۱۰ درصد آنها بر روی لینک کلیک خواهند کرد و همین موجب بالا رفتن نرخ کلیک در سایت خواهد شد.

برای آشنایی با تاثیرات ایمیل مارکتینگ بر روی سئو و بهینه سازی سایت حتما اینجا کلیک کنید و مقاله ی ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو را مطالعه کنید.

اهداف ایمیل مارکتینگ

  • ارتباط دوطرفه و افزایش ارتباط مدیر با کاربران سایت
  • تشویق و ترغیب کاربران به همیشگی بودن و تبدیل به مشتری بالقوه شدن
  • جذب کاربران و مشتریان جدید
  • امکان دو چندان شدن فروش محصولات
  • امکان بالا رفتن نرخ کلیک در سایت با افزایش کاربران
  • انجام تبلیغات به ساده ترین شکل و بازدهی بالا
  • و…

جایگاه ایمیل مارکتینگ در وردپرس

امروزه وب سایت های بسیاری دیده می شود که از خبرنامه و یا ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با کاربران خود و یا تبلیغات کسب و کار خود استفاده می کنند به طور مثال سایت هایی مانند mailchimp و Mailerlite از این روش استفاده می کنند. از آنجا که ایمیل مارکتینگ ارتباط خوبی نیز با وردپرس دارد باعث می شود شما به راحتی بتوانید در سایت عضو شده و در زمان مناسب ایمیلی را ارسال کنید.

ساخت ایمیل مارکتینگ و موارد موثر در آن 

با توجه به توضیحات داده شده و دانستن ویژگی ها و فواید ایمیل مارکتینگ، بهتر است هر چه سریعتر دست به کار شده و در سایت خود این تبلیغات فوق العاده را برپا کنیم. چرا که برای موفقیت در کسب و کار باید بازاریابی را نیز انجام داد در غیر این صورت فقط در جا زدن نصیب ما خواهد شد. برای ایجاد و ساخت ایمیل مارکتینگ باید چند مرحله را مد نظر داشته باشید.

انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ

شما برای استفاده از این ابزار روش های زیادی را می توانید انجام دهید که بهترین آنها استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می باشد. یکی از بهترین نرم افزار ها در این زمینه نرم افزار MailChimp است که به راحتی چنین کاری را برای شما مدیریت می کند و دارای مزایای بسیاری از جمله ارسال ایمیل با سرعت بالا، شخصی سازی ایمیل، امکان جمع آوری لیست ایمیل، امکان مشاهده گزارشات ارسال و… اشاره کرد.

تهیه لیست کاربران

برای آنکه بازاریابی شما به صورت هدفمند انجام بشه باید لیستی از کاربران را در اختیار داشته باشید. جمع آوری چنین لیستی از طریق نرم افزار ها و سایت های مختلف امکان پذیر است. توجه داشته باشید این لیست حتما نباید تعداد زیادی را در برداشته باشد بلکه تنها کاربران وفادار و همیشگی شما در این لیست جای دارند. شناخت کاربران به شما کمک شایانی می کند و یکی از ملزومات ارسال ایمیل است. در واقع شما باید یک لیست از کاربران خود را در اختیار داشته باشید و برای هر یک و یا طبق گروه دسته بندی شده، ارسال ایمیل را انجام دهید. با این کار زمانی که کاربر از ما یک ایمیل دریافت می‌کند که مورد پسند خود اوست. خوشحال شده و مطمئن می شود ما برای او ارزش قائل شده اید و همین مورد او را به یک مشتری و یا کاربر بالقوه تبدیل خواهد کرد.

یکی از پتانسیل های مهم ایمیل مارکتینگ آماده کردن لیست ایمیل می باشد که حتما باید آن را قبل از ارسال ایمیل آماده کنید. برای ایجاد کردن این لیست باید کارهایی را انجام داد.

  • فرم ثبت نام را ایجاد و آنها را درون سایت قرار دهید تا کاربران با استفاده از این فرم ها امکان ثبت نام در ایمیل مارکتینگ سایت شما را داشته باشد. حتما این فرم ها را در جاهای مختلف سایت قرار داده تا توسط تمام کاربران قابل مشاهده باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است ک فرم شما حتما با GDPR سازگار باشد چرا که ممکن است با توجه به سرویس ایمیل خود مجبور شوید از پنجره مدال استفاده کنید
  • افرادی که در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند از مهم ترین کاربران هستند که حتما باید آنها را نیز در لیست ایمیل جای داد پس لینک فرم ثبت نام را درون شبکه های اجتماعی خود قرار دهید.
  • شاید خیلی از افراد تمایلی به ثبت نام در ایمیل مارکتینگ شما یا خبرنامه نداشته باشند پس شما برای چنین افرادی نیز باید فکر کنید. از روش های تبلیغاتی استفاده کرده و ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنید و آنها را به ثبت نام تشویق و ترغیب کنید.

 تهیه محتوای ایمیل

در ایمیل محتوا تاثیر گذار ترین بخش و در نتیجه مهم ترین و با ارزش ترین قسمت می باشد که کاربران شما را مجذوب خود کند. در اصل محتوا باید ۷۰ درصد آموزش یا محتوای رایگان و ۳۰ درصد معرفی محصول باشد. توجه داشته باشید اگر از محتوای بی کیفیت استفاده کنید که نتواند کاربران شما را متقاید کند شما ضرر کرده اید و بعد از چند بار ارسال، دیگر ایمیل شما توسط کاربر باز نخواهد شد.

مواردی در ایمیل مارکتینگ که باید به آنها توجه کرد

ایمیل خود را برای سیستم موبایل ایجاد کنید 

همان‌طور که می‌دانید حدود ۸۰ درصد از کاربران از طریق گوشی همراه خود ایمیل و یا سایتی را چک می کنند. پس با چنین درصدی عقل حکم می کند که ایمیل را مناسب بستر موبایل ایجاد کرد تا به درستی بر روی صفحه گوشی قابل مشاهده باشد. قبل از ارسال ایمیل، گوشی همراه خود را آورده و ایمیل را بر روی گوشی موبایل خود تست کنید تا از صحت آن مطمئن شوید و تغییراتی را که لازم دارد را انجام دهید.

کیفیت یا بلندی متن ایمیل 

این که طول ایمیل چقدر باشد چندان مهم نيست چرا که نمی توان به طور قطعی میزان آن را مشخص کرد. چرا که دیده شده گاهی ایمیل های بلند موفقیت آمیز بوده و گاهی ایمیل های کوتاه. پس چنین چیزی قابل پیش بینی نیست. نکته مهم کیفیت ایمیل ارسالی است.

زمان ارسال ایمیل

این که بخواهیم مدت زمان و یا بازه زمانی مشخصی را برای ارسال ایمیل به طورقطعی بگوییم امکان پذیر نیست. چرا که خیلی از کسب و کارهای موفق برای چنین ارتباطی با کاربران خود بازه های چند روزه، ماهانه و یا حتی چند ماه یک بار را در نظر گرفته اند و این مقدار نیز بین افراد مختلف متغییر است. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که ارسال مکرر ایمیل های بی کیفیت و بی ارزش می‌تواند اثرات منفی برای سایت شما داشته باشد به طوری که حتی کاربران خود را نیز از دست بدهید. پس همواره خود را جای کاربر قرار دهید و ببینید که آیا این ایمیل ارزش ارسال شدن و یا دریافت شدن از طرف کاربران را دارا می باشد یا خیر؟

دسترسی به اطلاعات کاربران در ایمیل 

حال برای اینکه بهتر بتوانید کاربران خود را تقسیم بندی کنید می توانید از پیشنهادات ما استفاده کنید. شما هر روز باید به دنبال کاربران تازه و جدید باشید تا بتوانید تعداد کاربران خود را افزایش دهید و نباید به هیچ عنوان کاربران خود را از دست بدهید و تنها به همان تعداد کاربران قبل متکی نباشید. حال چگونه باید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی داشت و یا حتی آنها را دسته بندی نمود.

  1. در سایت خود یک فرمی را قرار دهید و به هر شیوه ای از کاربران بخواهید تا فرم را پر کنند و از آنها بپرسید که به چه ایمیل ها و یا موضوعاتی علاقه بیشتری دارند.  
  2. یک لیست تقسیم بندی شده را ایجاد کنید و آن را برای کاربرانی که از علایق و یا تمایلات آنها اطلاعی ندارید بفرستید و از آنها بخواهید تا دسته ایمیلی را که به آن علاقه بیشتری دارد را انتخاب کند.

تنها از یک نوع ایمیل استفاده نکنید 

تنها به استفاده از یک نوع ایمیل بسنده نکنید بلکه تنوع ایجاد کنید و از شکل ها و یا نمونه های دیگر ایمیلی نیز استفاده کنید.

ایمیل تراکنشی (Transactional) : یکی از نمونه های ایمیلی که می‌توانید از آن استفاده کنید همین مورد است. پس چنین ایمیلی را تهیه کرده و زمانی که کاربر محصولی را از سایت شما خریداری و یا از یک بخش یا تبلیغاتی در سایت شما استفاده می کند، چنین ایمیلی برای او ارسال شود که می‌تواند تاییدیه و یا تشکر از کاربر باشد همچنین می توانید تنظیم کنید این ایمیل به صورت خودکار ارسال شود.

ایمیل Onboarding : این ایمیل را می‌توان زیر مجموعه همان ایمیل تراکنشی دانست. نکته مهمی که در این ایمیل ها باید به آن توجه کرد این است که در چنین ایمیل های خوش آمد گویی باید در متن تنظیم شده شرکت و اهداف آن را قراردهید و آن را از طریق یک فرد که به کاربران نزدیک تر است ارسال کنید به طور مثال پشتیبان سایت می‌تواند برای ارسال چنین ایمیلی گزینه ی مناسبی باشد. 

ایمیل­‌های بازیابی سبد خرید (Cart recovery) : از چنین ایمیلی می‌توان برای بازاریابی استفاده کرد. درواقع زمانی که کاربر خرید خود را نیمه کاره رها می کند یک ایمیل برای معرفی محصول برای وی ارسال کنید تا مجاب به خرید شود.

ساخت کمپین تبلیغاتی

با کمک ایمیل می توانید یک کمپین تبلیغاتی را نیز در اختیار داشته باشید تنها باید اطلاعات مورد نیاز مانند نام کمپین، موضوع ایمیل، نام فرستنده و… را داشته باشید. سپس قالب ایمیل را متناسب با این اطلاعات طراحی و در اختیار کاربران قرار دهید.

حتما از ایمیل مارکتینگ در سایت خود استفاده کنید و چنین فرصت مهم و مناسب و حتمی را از دست ندهید. چرا که تاثیر بسزایی بر روی سایت و اهدافی که دنبال می کنید، دارد. با تشکر از همراهی شما . شاد باشید .


قالب فروشگاهی دیجی کالا

ایمیلت رو وارد کن ، قالب و افزونه جایزه بگیر