ایمیل مارکتینگ


ایمیل مارکتینگ

خیلی از کسب و کارها امروزه در دنیای اینترنت جای گرفته اند و از این طریق به کسب درآمد می پردازند که بسیار هم خوب است. ولی فاکتور هایی را برای موفقیت کسب و کار و افزایش فروش محصولات خود باید در نظر بگیرند، یکی از فاکتور های بسیار مهم در رونق کسب و کار می‌تواند ایمیل مارکتینگ باشد که با تمرکز بر روی آن می‌توان میزان بازدهی کسب و کار خود را افزایش داد و نتیجه بهتری از شغل آنلاین خود دریافت نمود. شما ایمیل مارکتینگ را میشناسید؟ تا چه میزان با آن آشنا هستید؟ تا انتها با ما همراه باشید.

قبل از اینکه شروع کنیم بهتره افزونه پیگیری ایمیلی برای ایمیل مارکتینگ در وردپرس را به شما معرفی کنم. دانلود افزونه پیگیری ایمیلی

ایمیل مارکتینگ در وردپرس

ایمیل مارکتینگ یک فاکتور مهم برای رونق کسب و کار شما است و باید روی آن تمرکز ویژه‌ای داشته باشید، تا بازدهی کار خود را افزایش دهید. اگر بتوانید این امر را به درستی انجام دهید مطمئنا وبسایت موفقی را ایجاد خواهید کرد. شاید بگویید امروزه روش‌های جدیدتری برای افزایش ترافیک وبسایت روی کار آمده‌اند و دیگر کسی به ایمیل‌های تبلیغاتی توجه‌ای نخواهد کرد! من به شما می‌گویم که به هیچ وجه اینگونه نیست! هر چقدر هم که زمان بگذرد باز ایمیل و ارسال آن جایگاه ویژه خود را دارد. ایمیل مارکتینگ در وردپرس نیز روش‌های مختلفی دارد که با سایت‌های حرفه‌ای لینک شده و امکان‌پذیر می‌شود. در ادامه نکاتی را درباره ایمیل مارکتینگ در وردپرس بیان می‌­کنیم، تا روند کاری بهتری داشته باشید. برای موفقیت در کسب و کار خود، این نکات را با دقت بخوانید.

اشتباه نکنید از وردپرس برای ارسال ایمیل استفاده نکنید!!!

با وجود این که وردپرس یک پلتفرم قدرتمند است که توانایی داخلی لازم برای ارسال اعلان از طربق ایمیل را دارد، برای ارسال خبرنامه و کارهایی از این قبیل ساخته نشده است. افزونه های وردپرسی متعددی وجود دارند که به شما امکان ارسال خبرنامه را می دهند بدون اینکه لازم باشد در سرویس های ایمیل مارکتینگ عضو شوید. اما این ایده جالب و کاربردی نیست به چند دلیل، از جمله این که سرویس هاستینگ شما این مورد را به عنوان استفاده ی نامناسب از خدمات و فضای ارائه شده لحاظ می کند و این روش دارای محدودیت هایی است مثل این که نمی توانید تمام ایمیل های خود را به صورت یک جا ارسال کنید.

راح حل چیست ؟

علاوه بر این بسیاری از کسانی که استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را با افزونه های وردپرس یا اسکریپت های ارسال ایمیل آغاز می کنند، در نهایت مجبور به استفاده از خدمات یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب می شوند. که این تغییر می تواند باعث بروز مشکل در روند ارتباطی با بعضی از مخاطب ها بشود. اگر قصد دارید برای کسب و کار اینترنتی خود از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، زمان آن رسیده که با عضویت در سرویس های ایمیل مارکتینگ معتبر، مدیریت بهتری روی این موضوع داشته باشید.

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ با ارسال انبوه ایمیل به عنوان یک بازاریابی و یا تبلیغات به حساب می آید. شما با استفاده از همین روش میتوانید محصولات، خدمات و با اخبار مهم سایت را برای کاربران خود ارسال کرده و آنها را مطلع کنید البته چنین ارسال هایی دارای شرایطی است که حتما باید به آنها دقت کرد. این روش برای تبلیغات بسیار خوب و پاسخگو است چرا که حتما از ۱۰۰ درصد افرادی که ایمیل را دریافت کرده اند ۱۰ درصد آنها بر روی لینک کلیک خواهند کرد و همین موجب بالا رفتن نرخ کلیک در سایت خواهد شد.

برای آشنایی با تاثیرات ایمیل مارکتینگ بر روی سئو و بهینه سازی سایت حتما اینجا کلیک کنید و مقاله ی ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو را مطالعه کنید.

اهداف ایمیل مارکتینگ

  • ارتباط دوطرفه و افزایش ارتباط مدیر با کاربران سایت
  • تشویق و ترغیب کاربران به همیشگی بودن و تبدیل به مشتری بالقوه شدن
  • جذب کاربران و مشتریان جدید
  • امکان دو چندان شدن فروش محصولات
  • امکان بالا رفتن نرخ کلیک در سایت با افزایش کاربران
  • انجام تبلیغات به ساده ترین شکل و بازدهی بالا
  • و…

جایگاه ایمیل مارکتینگ در وردپرس

امروزه وب سایت های بسیاری دیده می شود که از خبرنامه و یا ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با کاربران خود و یا تبلیغات کسب و کار خود استفاده می کنند به طور مثال سایت هایی مانند mailchimp و Mailerlite از این روش استفاده می کنند. از آنجا که ایمیل مارکتینگ ارتباط خوبی نیز با وردپرس دارد باعث می شود شما به راحتی بتوانید در سایت عضو شده و در زمان مناسب ایمیلی را ارسال کنید.

ساخت ایمیل مارکتینگ و موارد موثر در آن 

با توجه به توضیحات داده شده و دانستن ویژگی ها و فواید ایمیل مارکتینگ، بهتر است هر چه سریعتر دست به کار شده و در سایت خود این تبلیغات فوق العاده را برپا کنیم. چرا که برای موفقیت در کسب و کار باید بازاریابی را نیز انجام داد در غیر این صورت فقط در جا زدن نصیب ما خواهد شد. برای ایجاد و ساخت ایمیل مارکتینگ باید چند مرحله را مد نظر داشته باشید.

انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ

شما برای استفاده از این ابزار روش های زیادی را می توانید انجام دهید که بهترین آنها استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می باشد. یکی از بهترین نرم افزار ها در این زمینه نرم افزار MailChimp است که به راحتی چنین کاری را برای شما مدیریت می کند و دارای مزایای بسیاری از جمله ارسال ایمیل با سرعت بالا، شخصی سازی ایمیل، امکان جمع آوری لیست ایمیل، امکان مشاهده گزارشات ارسال و… اشاره کرد.

تهیه لیست کاربران

برای آنکه بازاریابی شما به صورت هدفمند انجام بشه باید لیستی از کاربران را در اختیار داشته باشید. جمع آوری چنین لیستی از طریق نرم افزار ها و سایت های مختلف امکان پذیر است. توجه داشته باشید این لیست حتما نباید تعداد زیادی را در برداشته باشد بلکه تنها کاربران وفادار و همیشگی شما در این لیست جای دارند. شناخت کاربران به شما کمک شایانی می کند و یکی از ملزومات ارسال ایمیل است. در واقع شما باید یک لیست از کاربران خود را در اختیار داشته باشید و برای هر یک و یا طبق گروه دسته بندی شده، ارسال ایمیل را انجام دهید. با این کار زمانی که کاربر از ما یک ایمیل دریافت می‌کند که مورد پسند خود اوست. خوشحال شده و مطمئن می شود ما برای او ارزش قائل شده اید و همین مورد او را به یک مشتری و یا کاربر بالقوه تبدیل خواهد کرد.

یکی از پتانسیل های مهم ایمیل مارکتینگ آماده کردن لیست ایمیل می باشد که حتما باید آن را قبل از ارسال ایمیل آماده کنید. برای ایجاد کردن این لیست باید کارهایی را انجام داد.

  • فرم ثبت نام را ایجاد و آنها را درون سایت قرار دهید تا کاربران با استفاده از این فرم ها امکان ثبت نام در ایمیل مارکتینگ سایت شما را داشته باشد. حتما این فرم ها را در جاهای مختلف سایت قرار داده تا توسط تمام کاربران قابل مشاهده باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است ک فرم شما حتما با GDPR سازگار باشد چرا که ممکن است با توجه به سرویس ایمیل خود مجبور شوید از پنجره مدال استفاده کنید
  • افرادی که در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند از مهم ترین کاربران هستند که حتما باید آنها را نیز در لیست ایمیل جای داد پس لینک فرم ثبت نام را درون شبکه های اجتماعی خود قرار دهید.
  • شاید خیلی از افراد تمایلی به ثبت نام در ایمیل مارکتینگ شما یا خبرنامه نداشته باشند پس شما برای چنین افرادی نیز باید فکر کنید. از روش های تبلیغاتی استفاده کرده و ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنید و آنها را به ثبت نام تشویق و ترغیب کنید.

 تهیه محتوای ایمیل

در ایمیل محتوا تاثیر گذار ترین بخش و در نتیجه مهم ترین و با ارزش ترین قسمت می باشد که کاربران شما را مجذوب خود کند. در اصل محتوا باید ۷۰ درصد آموزش یا محتوای رایگان و ۳۰ درصد معرفی محصول باشد. توجه داشته باشید اگر از محتوای بی کیفیت استفاده کنید که نتواند کاربران شما را متقاید کند شما ضرر کرده اید و بعد از چند بار ارسال، دیگر ایمیل شما توسط کاربر باز نخواهد شد.

مواردی در ایمیل مارکتینگ که باید به آنها توجه کرد

ایمیل خود را برای سیستم موبایل ایجاد کنید 

همان‌طور که می‌دانید حدود ۸۰ درصد از کاربران از طریق گوشی همراه خود ایمیل و یا سایتی را چک می کنند. پس با چنین درصدی عقل حکم می کند که ایمیل را مناسب بستر موبایل ایجاد کرد تا به درستی بر روی صفحه گوشی قابل مشاهده باشد. قبل از ارسال ایمیل، گوشی همراه خود را آورده و ایمیل را بر روی گوشی موبایل خود تست کنید تا از صحت آن مطمئن شوید و تغییراتی را که لازم دارد را انجام دهید.

کیفیت یا بلندی متن ایمیل 

این که طول ایمیل چقدر باشد چندان مهم نیست چرا که نمی توان به طور قطعی میزان آن را مشخص کرد. چرا که دیده شده گاهی ایمیل های بلند موفقیت آمیز بوده و گاهی ایمیل های کوتاه. پس چنین چیزی قابل پیش بینی نیست. نکته مهم کیفیت ایمیل ارسالی است.

زمان ارسال ایمیل

این که بخواهیم مدت زمان و یا بازه زمانی مشخصی را برای ارسال ایمیل به طورقطعی بگوییم امکان پذیر نیست. چرا که خیلی از کسب و کارهای موفق برای چنین ارتباطی با کاربران خود بازه های چند روزه، ماهانه و یا حتی چند ماه یک بار را در نظر گرفته اند و این مقدار نیز بین افراد مختلف متغییر است. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که ارسال مکرر ایمیل های بی کیفیت و بی ارزش می‌تواند اثرات منفی برای سایت شما داشته باشد به طوری که حتی کاربران خود را نیز از دست بدهید. پس همواره خود را جای کاربر قرار دهید و ببینید که آیا این ایمیل ارزش ارسال شدن و یا دریافت شدن از طرف کاربران را دارا می باشد یا خیر؟

دسترسی به اطلاعات کاربران در ایمیل 

حال برای اینکه بهتر بتوانید کاربران خود را تقسیم بندی کنید می توانید از پیشنهادات ما استفاده کنید. شما هر روز باید به دنبال کاربران تازه و جدید باشید تا بتوانید تعداد کاربران خود را افزایش دهید و نباید به هیچ عنوان کاربران خود را از دست بدهید و تنها به همان تعداد کاربران قبل متکی نباشید. حال چگونه باید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی داشت و یا حتی آنها را دسته بندی نمود.

  1. در سایت خود یک فرمی را قرار دهید و به هر شیوه ای از کاربران بخواهید تا فرم را پر کنند و از آنها بپرسید که به چه ایمیل ها و یا موضوعاتی علاقه بیشتری دارند.  
  2. یک لیست تقسیم بندی شده را ایجاد کنید و آن را برای کاربرانی که از علایق و یا تمایلات آنها اطلاعی ندارید بفرستید و از آنها بخواهید تا دسته ایمیلی را که به آن علاقه بیشتری دارد را انتخاب کند.

تنها از یک نوع ایمیل استفاده نکنید 

تنها به استفاده از یک نوع ایمیل بسنده نکنید بلکه تنوع ایجاد کنید و از شکل ها و یا نمونه های دیگر ایمیلی نیز استفاده کنید.

ایمیل تراکنشی (Transactional) : یکی از نمونه های ایمیلی که می‌توانید از آن استفاده کنید همین مورد است. پس چنین ایمیلی را تهیه کرده و زمانی که کاربر محصولی را از سایت شما خریداری و یا از یک بخش یا تبلیغاتی در سایت شما استفاده می کند، چنین ایمیلی برای او ارسال شود که می‌تواند تاییدیه و یا تشکر از کاربر باشد همچنین می توانید تنظیم کنید این ایمیل به صورت خودکار ارسال شود.

ایمیل Onboarding : این ایمیل را می‌توان زیر مجموعه همان ایمیل تراکنشی دانست. نکته مهمی که در این ایمیل ها باید به آن توجه کرد این است که در چنین ایمیل های خوش آمد گویی باید در متن تنظیم شده شرکت و اهداف آن را قراردهید و آن را از طریق یک فرد که به کاربران نزدیک تر است ارسال کنید به طور مثال پشتیبان سایت می‌تواند برای ارسال چنین ایمیلی گزینه ی مناسبی باشد. 

ایمیل­‌های بازیابی سبد خرید (Cart recovery) : از چنین ایمیلی می‌توان برای بازاریابی استفاده کرد. درواقع زمانی که کاربر خرید خود را نیمه کاره رها می کند یک ایمیل برای معرفی محصول برای وی ارسال کنید تا مجاب به خرید شود.

ساخت کمپین تبلیغاتی

با کمک ایمیل می توانید یک کمپین تبلیغاتی را نیز در اختیار داشته باشید تنها باید اطلاعات مورد نیاز مانند نام کمپین، موضوع ایمیل، نام فرستنده و… را داشته باشید. سپس قالب ایمیل را متناسب با این اطلاعات طراحی و در اختیار کاربران قرار دهید.

افزونه پیگیری ایمیلی Follow Ups

از قابلیت‌های افزونه Follow Ups می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودکار کردن پروسه
  • ارسال ایمیل به کاربران و مشتریان براساس سوابق خرید و یا رفتار قبلی در سیستم
  • ارسال ایمیل و توییت به کاربران و مشتریان به صورت خودکار
  • تولید و ایمیل خودکار کدتخفیف شخصی سازی شده
  • بررسی میزان بهره وری ایمیل‌های ارسالی
  • خودکار کردن روند ارتباطات بازاریابی اینترنتی شما و در نتیجه رشد خودکار فروش
  • شخصی‌سازی ایمیل‌ها با متغییرها و تگ‌هایی سفارشی

به همان میزان که ارسال ایمیل در فروش مستقیم موثر است، شبکه‌های اجتماعی هم از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است. به همین خاطر افزونه Follow Ups ارسال خودکار و هوشمندانه توییت را نیز پشتیبانی می‌کند.

استراتژی مهم در ایمیل مارکتینگ

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ بخشی از استراتژی کلان شما برای بازاریابی دیجیتال است. ضمناً استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را از کانال ارتباطی ایمیل ، به فروش برسانید و نرخ بازگشت سرمایه خود را به حداکثر حالت ممکن ارتقا دهید. برای اینکه به این مهم دست یابید ، چندین استراتژی را که در سال جاری می‌تواند به شما کمک کند را برایتان تعریف می‌کنم :

۱-ایمیل‌های ارسالی را برای مشتریانتان شخصی سازی کنید ولی دیگر از نام گیرنده استفاده نکنید.

متاسفانه اکثر مدیران دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان ایمیل مارکتینگ تصور می کنند که شخصی سازی ایمیل یعنی استفاده از نام مخاطب ولی متاسفانه همیشه افرادی پیدا می‌شوند که از بهترین امکانات ، بدترین استفاده را می‌کنند. در این میان اسپمرها و کلاه‌برداران فضای مجازی به قدری از این مدل استفاده کرده اند که متاسفانه نه تنها جذابیت خود را برای گیرنده‌ها از دست داده بلکه زمانی که نام خود را در تیتر ، یا ابتدای نوشته در بدنه اصلی ایمیل می‌بینند ، ممکن است برای اولین بار به آن اعتماد نکنند.

عنصری که باعث می گردد ایمیل مارکتینگ بسیار موثر باشد ، عنصر ارتباط است. ولی باید به این موضوع فکر کنید که آیا در اولین مرتبه گیرنده ایمیل به شما اعتماد می‌کند ؟ اصلاً در اولین برخورد آیا گیرنده شما را می‌‍شناسد یا می‌داند که در چه خصوصی می‌خواهید با او در ارتباط باشید؟

وقتی که شما با ذکر نام گیرنده می‌خواهید به زور با او صمیمی شوید ، مطمئن باشید که دیگر این موضوع موثر نخواهد بود ، چه بسا باعث شود مخاطب از اینکه شما اطلاعاتی از وی دارید کمی آزرده و ناراحت و نگران شود که این موضوع بر تجربه وی تاثیر بزرگی خواهد گذاشت.

سعی کنید شخصی سازی ایمیل را بر اساس روش های ذیل برای گیرنده انجام دهید :

گیرنده بتواند موضوعاتی که می‌خواهد از شما در خصوصش ایمیل دریافت کند را مشخص کند. بدین ترتیب گیرنده می داند که موضوعات متفرقه برای وی ارسال نخواهد شد و به همین دلیل احتمال بالارفتن نرخ گشودن ایمیل ها بالاتر خواهد رفت.
گیرنده بتواند تعدد دریافت ایمیل از شما در بازه های زمانی مشخص را تعیین کند. یعنی گیرنده مشخص کند که هر هفته ، هر ماه ، هر روز یا هر فصل به صورت مشخص چه تعدادی از شما ایمیل دریافت خواهد کرد.
جمع بندی : از نام افراد در ابتدای بدنه ایمیل یا در تیتر در مرتبه نخست اصلاً استفاده نکنید. و سعی کنید با استفاده از در نظر گرفتن امتیازاتی از مخاطب بخواهید تا نام خود را به شما اعلام کند و پس از آن می توانید در بدنه ایمیل از نام وی برای نزدیکی بیشتر استفاده کنید. ضمناً استفاده از نام افراد لزوماً شخصی سازی ایمیل برای وی نیست.

ایمیل مارکیتنگ در وردپرس

ایمیل مارکیتنگ در وردپرس

بهترین محتوا ، محتوای رایگان است

مخاطبان شما ، خیلی وقت ندارند و تمایلی هم به هزینه کردن ندارند. در تحقیقی که Bluewire Media از بین ۶۳۰۰ گیرنده ایمیل داشته ، متوجه شد که ایمیل هایی که یک ابزار خاص یا Template را به مشتری به صورت رایگان یا حداقل برای مدت رایگان هدیه می دهد ، نرخ کلیک و رجعت به سایت بالاتری را تجربه می کنند.

در کسب و کار خود بگردید و بهترین پیشنهادی که می توانید رایگان به مخاطب بدهید را پیدا کنید و آن را ارائه دهید.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

هان ای دیجیتال مارکتر ها ، همانا بدانید و آگاه باشید که ایمیل مارکتینگ تنها ارسال خبرنامه نیست !!!

از ایمیل در زمانی که خدماتی را فروخته‌اید نیز می توان استفاده کرد. اتفاقاً در این بخش بیشترین تاثیر مثبت را بر مخاطب می توانید داشته باشید.

کافیست پس از اینکه یک کاربر در وب سایت شما ثبت نام کرد تا از خدمات یا محصولات شما استفاده نماید ، آدرس ایمیل وی را دریافت کنید. حال زمانی که خدماتی را بفروش برسانید می توانید با استفاده از این ابزار با وی در تماس باشید تا احساس کند که شما در کنارش هستید و قدم به قدم کمکش خواهید کرد.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

معرفی و مقایسه سرویس های ایمیل مارکتینگ

سرویس ارائه دهنده ایمیل مارکتینگ قابلیت ها هزینه

Constant Contact

ردیابی و گزارش‌گیری آسان، ابزارهای اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی، یک کتابخانه تصویر و ۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای فایل ها همچنین سرویس پشتیبانی مناسبی به کاربران ارائه میدهد ابزارهایی مثل چت آنلاین، انجمن و کتابخانه شصت روز به صورت آزمایشی و رایگان – ۲۰ دلار ماهنه

AWeber

قالب‌های ایمیل، مدیریت لیست، پاسخ‌دهی خودکار و ردیابی ایمیل با جزئیات دقیق، دسترسی داشته باشید . بخش پشتیبانی : چت‌ آنلاین، تلفن، ایمیل، و سمینارهای زنده و منابع ۳۰ روزه رایگان – ۱۹ دلار ماهانه

 ConvertKit

پلت ‌فرم بازاریابی قوی برای وبلاگ نویسان حرفه‌ای و نویسندگان که استفاده از آن بسیار آسان بوده و فوق‌العاده قدرتمند است. که با فرم‌های ثبت ایمیل، امکان ارتقاء و به روز رسانی مطالب را به شما می‌دهد. ۲۹ دلار ماهانه

GetResponse

گزینه مناسب برای مبتدیان  ۳۰ روزه رایگان -۱۵ دلار ماهانه

MailChimp

محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات بازاریابی‌ایمیل نسخه رایگان دائمی دارد که امکان ارسال ۱۲،۰۰۰ ایمیل برای تا ۲۰۰۰ مشترک را فراهم می کند نسخه های پولی از ۱۰ دلار در ماه شروع می شود.

ActiveCampaign

ویرایشگر قالب ایمیل کاربردی و فرم ‌های ثبت نام مناسب موبایل ۹ دلار در ماه

حتما از ایمیل مارکتینگ در سایت خود استفاده کنید و چنین فرصت مهم و مناسب و حتمی را از دست ندهید. چرا که تاثیر بسزایی بر روی سایت و اهدافی که دنبال می کنید، دارد. با تشکر از همراهی شما . شاد باشید .

 

پارس وی دی اس