ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو


ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو

ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو و چه نقشی در افزایش فروش و سئوی وب سایت ما خواهد داشت ؟ | ایمیل مارکتینگ چیست ؟ فواید و تکنیک های Email Marketing

اگر شما به تازگی سایتی را طراحی و راه اندازی کرده اید و در آن خدمات و محصولات متنوعی را قرار داده اید . نباید انتظار داشته باشید که در همین ابتدای کار سایت شما در جستجو ها جزو سایت های ابتدایی گوگل باشد بلکه شاید اصلا کاربری سایت را پیدا نکند تا بخواهد از آن دیدن نماید . یکی از راه های پیشنهادی مبنای وردپرس  استفاده از ایمیل مارکتینگ می باشد. به نظر شما ایمیل مارکتینگ بر روی سئو تاثیری دارد ؟

ایمیل مارکتینگایمیل مارکتینگ Email Marketing چیست؟

به زبان ساده می توان گفت هر ایمیلی که دارای محتوایی مبنی بر فروش محصول و یا ارائه خدمات شما داشته باشد و یا یک تقاضا برای استخدا یا جذب نیرو باشد و به طوری کلی تبلیغی برای کسب و کار شما را شامل شود ، ایمیل مارکتینگ نام می گیرد .

 

فواید ایمیل مارکتینگ

  • زمان و انرژی کمی را لازم دارد .
  • به راحتی می توان آن را شخصی سازی نمود .
  • می توان به تفکیک مخاطبان ایمیل ارسال کرد .
  • دارای فرکانس بالاتری در ارتباط با مخاطبان می باشد .
  • اطلاع رسان قدرتمندی به شمار می رود .
  • توانایی ایمیل در انتقال پیام
  • گسترده بودن دامنه و برد ایمیل
  • و …

گام هایی که برای ایجاد ایمیل مارکتیگ نیاز است .

  • عنوانی مختصر ، مفید و مرتبط
  • لوگوی کسب و کار شما
  • شماره تماس
  • زیر عنوان مناسب برای اطلاع از موضوع ایمیل
  • توضیحات و شروع صحبت
  • متن و تصویر مدنظر
  • اطلاعات تکمیلی مورد نیاز
  • دکمه لغو عضویت یا  unsubscribe برای زمانی که مشتری نمی خواهد ایمیل دریافت کند .
  • و …

ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو

ایمیل ارتباط مستقیمی با موتور های جستجو ندارد پس به طور مستقیم نمی تواند بر روی سئو ی سایت شما تاثیر بگذارد. شما از طریق ایمیل مخاطبان خود را جذب کرده تا کاربران سایت افزایش یافته و موجب بهبود سئو سایت شود . پس اثر گذاری ایمیل مارکتینگ بر روی سایت به صورت غیر مستقیم می باشد .

حال باید ببینیم که چگونه می توان از مخاطبین ایمیل برای سئوی سایت کمک گرفت ؟

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های مجازی

وجود شبکه های اجتماعی می توانند موجب برجسته شدن محتوای شما باشد هر چند که لینک مطالب در شبکه های اجتماعی نوفالو هستند و عملا بک لینک محسوب نمی شوند اما با جستجو در گوگل متوجه شده ایم که چند نتیجه ی اول جستجو همان محتوا هایی هستند که در شبکه های مجازی نیز به اشتراک گذاشته شده اند .

توجه داشته باشید باید برای این اشتراک گذاری دقت بسیاری بر روی کیفیت مطالب و معیار های مهم سئو نیز داشته باشید. مطالبی که از نظر کیفیت و سئو دررتبه بالاتری قرار داشته باشد و در شبکه های اجتماعی نیز دست به دست شود موفق تر خواهد بود . شما باید هر زمان که محتوای جدیدی را در سایت خود قرار می دهید با استفاده از ایمیل مارکتینگ و خبرنامه کاربران خود را از وجود این محتوا باخبر سازید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا از مطالب شما دیدن کنند .

کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate از وب سایت

یکی از فاکتور های مهم برای گوگل که بسیار با اهمیت می باشد نرخ پرش از سایت است . زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود و بدون هیچ گونه کلیکی سایت شما را به سرعت ترک می کند ، یک پرش در سایت شما رخ داده است . هر چه ا نرخ پایین تر باشد برای سایت شما بهتر است چرا که هر چه نرخ پرش بالاتر باشد مسلما کاربران تشخیص داده اند که سایت شما ، آن سایت مد نظر آنها نبوده و آنها را جذب و یا راضی نکرده پس سایت شما را برای همیشه ترک خواهند کرد .

گوگل نیز با کاربران همراه است و سایتی را که دارای نرخ بالای پرش می باشد را کم اهمیت می داند . در اینجا شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ و اعضای موجود در آن می توانید نرخ پرش خود را کاهش دهید تنها باید برای کاربران خود یک ایمیل مبنی بر محتوای جدید ، ارسال کنید تا کاربران بالقوه شما با گشت و گذار در سایت نرخ پرش را کاهش دهند .

ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو

درخواست نوشتن نظر یا کامنت

از موارد دیگری که برای گوگل مهم است میزان درگیر شدن کاربران با محتوا های شما می باشد چرا که هر چه میزان این ارتباط بیشتر باشد ، مشخص می شود محتوا جذاب تر و مفید تر بوده است . با استفاده از ایمیل مارکتینگ از کاربران خود بخواهید تا نظرات خود را برای شما در هر محتوا قرار دهند .  کاربران خود را به ارسال کامنت دعوت کنید ، از نظرات منفی استقبال کنید تا کاربران را تشویق به ارسال نظرات کنند .

اطلاع رسانی call to action ها به کاربران سایت

این تکنیک از کاربران درخواست می کند تا کاری را انجام دهند ، کاری که موجب می شود کاربران با شما بیشتر در ارتباط باشند . شما فراخوان های سایت خود را می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ به کاربران خود اطلاع دهید و باعث درگیر شدن آنها با سایت خود شوید . توجه داشته باشید تکنیک  CTA یا Call to Action باعث می شود تا کاربران زمان بیشتری را در سایت بمانند و همین امر موجب بهبود سئوی سایت شما خواهد شد .و یا میتوانید از این روش برای دریافت ایمیل ها و عضویت کاربرانتان در خبرنامه نیز استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو

بهترین تکنیک ها در ایمیل مارکتینگ

یکسری از تکنیک ها برای ایمیل ها ضروری است چرا که موجب می شوند کاربران آنها را پسندیده و به سمت سای شما بیایند و همین مورد بر روی سئو سایت تاثیر گذارد .

  1. لیست ایمیل خریداری نکنید بلکه برای مشتریان خود احترام قائل شوید و لیست را خود طراحی نمایید
  2. تصدق ایمیل خود را از کاربران دریافت کنید ، یعنی زمانی که کاربر در خبرنامه ثبت نام نمود باید به ایمیل خود رفته و بر روی لینک تایید کلیک کند .
  3. مدیریت کردن ایمیل ها ، باید ایمیل های خود را بررسی کنید و از میزان بازدید شدن آنها و کلیک بر روی آنها مطمئن شوید .
  4. ایمیل ها را ثابت نگه دارید . در واقع از یک ساختار متناسب با شرکت خود استفاده کنید . لینک های درونی، فونت ها، لوگو، هدر و فوتر به همراه لینک های اصلی سایت را در آن قرار دهید .
  5. اکانت های غیر فعال را حذف کنید . اکانت های غیر فعال را شناسایی و آنها را حذف کنید .
  6. مراقب اسپم باشید ، چرا که اسپمی شدن ایمیل موجب جریمه شدن از سمت گوگل خواهد شد .
  7. از سرور حرفه ای استفاده نمایید چرا که سرور های پیشرفته امکان ساخت قالب ایمیل و ارسال انبوه را در اختیار شما قرار می دهد .
  8. و …

با تشکر از همراهی شما – شاد باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پارس وی دی اس