روش های جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی

جذب مشتریان جدید علاوه بر حفظ و نگهداری مشتریان دیگر مسیله قابل توجهی است که باید به آن اهمیت داد ما در این مقاله تصمیم داریم سه معیار مرتبط با جذب مشتریان در ووکامرس را بررسی کنیم.
یک فروشگاه نمی تواند تنها به تعدادی مشتری بسنده کند و از جذب مشتری جدید دست بکشد چرا که برای فروش بهتر و بیشتر باید همواره تعداد مشتریان خود را افزایش دهد و همچنین برای حفظ آنها تلاش کند.
آموزش وردپرس ، قالب وردپرس ، افزونه وردپرس ، هک وردپرس ، سئو وردپرس
سه معیار جذب مشتری
این معیارها عموما برای تشخیص موفقیت عملیات، پیش بینی سود و در نهایت رشد فروشگاه ضروری است.
۱_ هزینه اکتساب تعداد مشتریان: این مورد با اهمیت تلقی می شود چرا که هزینه تبدیل یک بازدید کننده بالقوه به یک مشتری بالفعل یا پرداخت کننده است که هزینه بردار است ولی این هزینه باید کمتر از رشد فروشگاه باشد. هزینه کمتر در اکتساب مشتری سبب بالا رفتن سود حاصله برای شما می شود.
۲_ تعداد کلیک های مشتریان متقاضی خرید: اگر عملیات پرداخت به ازای هر کلیک و یا تبلیغات بنری را در سایت ایجاد نمایید می توانید با تعداد کلیک مشتریان، اندازه موفقیت عملیات خود را مشاهده فرمایید.
همین تعداد کلیک ها به شما خواهد گفت که تبلیغات و یا بنر چگونه مشتری جذب کرده است و با مقایسه تعداد افرادی که تبلیغات را دیده اند با تعداد افرادی که خرید کرده اند مشخص می شود. هر تبلیغات تعداد کلیک خاص خود را دارد. بالا بردن افراد،بهترین و بیشترین شانس یک فروشگاه برای تبدیل بازدید کننده به مشتری ثابت را دارد.
۳_ درآمد هر کلیک برای فروشگاه: این مورد آخرین معیار برای ارزیابی موفقیت می باشد تعداد کلیک مرتبط با تعداد افراد است که در انتها به مشتریان ثابت و یا پرداخت کنندگان تبدیل می شوند و همین مورد موجب جذب کاربران و مشتریان بیشتر خواهد شد.
در یک دوره زمانی شما خواهید فهمید که چه مقدار درآمد از کلیک در عملیات بازاریابی به دست آمده است و همین مورد به شما کمک می کند بفهمید که آیا پرداختی که برای تبلیغات داشتید هزینه ای براساس درآمد هر کلیک حاصل کرده است یا خیر.
آموزش وردپرس ، قالب وردپرس ، افزونه وردپرس ، هک وردپرس ، سئو وردپرس
روش های بهبود معیار ها
۱_ مخاطبان خاص را هدف بگیرید
با استفاده از بازاریابی آنلاین همواره سعی کنید مشتریان خاص را مورد هدف قرار دهید کسانی که حداقل مخالفتی را با محصولات شما دارند و برای تبلیغات و بنر های خود بهترین و بیشترین جای احتمال فروش را پیدا و مشخص کنید. اگر توانستید یک محصول را در یک جمعیت زیاد بفروشید حتما تعدادی از مردم را برای بازیابی انتخاب کنید چرا که همین مورد موجب کم شدن هزینه اکتساب مشتری و رشد شناسایی برند خواهد شد.
۲_ استفاده درست از کلمات کلیدی
یکی از مورد جذب کاربران برنامه ریزی برای کلمات کلیدی است که برای انتخاب درست و بهینه این کلمات می توانید از Google keyword planner استفاده کنید بهتر است از این ابزار قبل از تبلیغات بهره بگیرید.
۳_ مراجع و منابع اطلاعاتی از فروشگاه
حتما یک برنامه جذاب و مناسب برای نگهداری مشتریان ثابت سایت و جذب مشتریان جدید از طریق به اشتراک گذاشتن محصولات شما ایجاد و در سایت قرار دهید به طور مثال پاداش و جایزه و…
۴_ مشتریان تکراری
شما علاوه بر جذب مشتری جدید می توانید همان مشتریان تکراری را با ایجاد انگیزه برای ادامه خرید از فروشگاه در وقت اضافه مورد هدف قرار دهید. می توانید با استفاده از خبرنامه با آنها ارتباط برقرار کرده و برای آنها تبلیغات ویژه ای را بفرستید این کار، پیوند شما با مشتریان را مستحکم تر خواهد کرد و اعتماد و علاقه آنها به خرید از فروشگاه شما چند برابر می شود.
۵_ اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اصول اشتراک گذاری محصولات را برای کاربرانتان ساده و آسان کنید و توجه داشته باشید مردم عموما به یکدیگر بیشتر از یک فروشگاه ناشناس اعتماد می کنند پس شما هم با این روش اعتماد و اطمینان آنها را به دست آورید.
سخن پایانی
هزینه هایی که برای جذب مشتری می پردازیم می تواند در رونق و یا حتی شکست کسب و کار دخیل باشد و در واقع یک نوع ریسک به حساب می آید. این معیارها به سود آوری بیشتر و رشد بازاریابی شما کمک شایانی خواهد کرد.
با تشکر.