چگونه رتبه اول گوگل باشیم ؟


چگونه رتبه اول گوگل باشیم ؟

از اصلی ترین موارد موفقیت در تجارت آنلاین رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل می باشد، چرا که ۹۰ درصد مردم در بین رتبه های اول تا پنجم جستجوی خود را پیدا می کنند، به همین علت اینکه چطور سایتمان را در صفحه اول گوگل قرار دهیم و چه فاکتور هایی واقعا باعث افزایش رتبه سایت می شود بسیار حائز اهمیت است. سوالات اساسی است که همواره طراحان و سئو کاران می پرسند .

در ادامه مقاله ای تقدیم شما خواهد شد که بر اساس اعلام مرکز راهنمایی وب مستر گوگل نوشته شده است ، با ما همراه باشید.

چگونه رتبه اول گوگل باشیم ؟

همه مردم به دنبال یافتن بهترین نتیجه در جستجو های خود هستند پس گوگل هم دقیقا همین را میخواهد، در این بین الگوریتم پاندا رتبه بندی را برای تعداد زیادی از سایت های با کیفیت بالا بهبود و از طرفی باعث کاهش رتبه سایر وب سایت های کم عمق و کیفیت پایین نیز شده است .

چطور الگوریتم پاندا موفق شده تا وب سایت ها را رتبه بندی کند و یا اینکه واقعا الگوریتم پاندا چنین کاری را کرده است یا خیر ؟ پاسخ این سوال را از زبان گوگل میخوانیم :

Our advice for publishers continues to be to focus on delivering the best possible user experience on your websites and not to focus too much on what they think are Google’s current ranking algorithms or signals.

توصیه ما برای ناشران و وب مستران این است که بهترین تجربه ممکن را در وب سایت خود برای کاربران داشته باشند و نه تمرکز ییش از حد بر روی الگوریتم های رتبه بندی و یا سیگنال گوگل.

بعضی از وب مستران و مدیران سایت ها فکر می کنند که با بررسی الگوریتم پاندا و تعیین متدهای آن میتوانند سئو را افزایش دهند اما پاندا فقط یکی از ۵۰۰ روشی است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید : ” ۷ تکنیک خطرناک در سئو کلاه سیاه که باید از آن ها دوری کرد

به گفته گوگل در زمان رونمایی از پاندا ۱۲ الگوریتم و ترفند اضافی نیز اضافه شده است که همین امر باعث اشتباه سایت ها می شده است، چرا که فکر می کردند تغییر رتبه بندی آنها مربوط به الگوریتم پاندا است .

به همین علت گوگل پیشنهاد می دهد که به جای بررسی الگوریتم های متفاوت و خاص گوگل تمرکز اصلی را بر روی ایجاد بهترین تجربه ممکن برای کاربرتان قرار دهید.

ویژگی های سایت با کیفیت بالا چیست ؟

الگوریتم های رتبه بندی و جستجوی گوگل با هدف کمک به افراد برای پیدا کردن سایت های با کیفیت بالا و کاهش رتبه بندی محتوای کم کیفیت هستند ، پس با این وجود پاندا به تنهایی نمیتواند رتبه بندی وب سایت ها را انجام دهد بلکه با مشکل الگوریتی برای ارزیابی کیفیت وب سایت مواجه است ، برخی از ایده ها و تحقیقاتی که باعث توسعه الگوریتم های گوگل می شود را توضیح خواهیم داد در ادامه برخی سوالاتی را خواهیم پرسید که برای ارزیابی کیفیت صحفه یا مقاله گوگل استفاده میکند ، این سوالاتی است که ما معمولا از خود خواهیم پرسید برای اینکه بتوانیم ارزیابی کنیم که آیا وب سایت ما واقعا چیزی است که کاربر میخواهد یا خیر ؟

ویژگی های سایت با کیفیت بالا چیست ؟

گوگل واقعا روش خود را برای ارزیابی وب سایت ها افشا نمی کند اما این سوالاتی است که می تواند راهنمای موثر و خوبی برای افزایش رتبه به صورت واقعی باشد چرا که این سوالاتی است که گوگل می پرسد و بررسی می کند تا رتبه یک سایت را تعیین کند.

این سوالات را حتما در زمان تولید محتوا از خود بپرسید:

  • آیا به اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شده است اطمینان دارید ؟
  • آیا مقاله توسط متخصص موضوع نوشته شده است و مخاطب دارد یا فقط یک محتوای کم عمق است ؟
  • آیا وب سایت دارای محتوای تکراری و یا پست های همپوشانی زیادی است یا خیر و یا دارای کلمات اشباه شده ای است ؟
  • آیا شما اطلاعات تماس وب سایت را راحت پیدا می کنید و یا برای پرداخت به راحتی اطمینان خواهیدکرد ؟
  • آیا مقاله دارای غلط املایی و خطاهای نوشتاری است ؟
  • آیا در سایت موضوعاتی قرار دارد که برای مخاطبین نوشته شده است یا تنها به جهت افزایش بازدید با تکنیک اشباه کلمات کلیدی است ؟
  • آیا مقاله تجزیه و تحلیل و آمار های واقعی و اصلی را ارائه میدهد؟
  • آیا صفحه در مقابل سایر صفحهات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی دارد ؟
  • چه مقدار کنترل کیفیت بر روی محتوا انجام می شود ؟
  • آیا مقاله هر دو طرف داستان را توصیف می کند ؟
  • آیا این سایت بین کاربران دارای اعتبار است ؟
  • آیا محتوای سایت توسط چندین نویسنده و یا چند سایت با همکاری هم نوشته شده است یا بین چه تعداد وب سایتی گسترش پیدا کرده است ، بنابر این صفحات منحصر به فرد کدام است ؟
  • آیا مقاله خوب ویرایش شده است یا به نظر می رسد شتابزده نوشته شده ؟
  • برای جستجو در رابطه با سلامت آیا این وب سایت مطمئن است ؟
    میتوان سلامت را در سایر موارد مانند سئو و یا شاخصه های اعتبار سنجی نیز به کار برد مثلا ” برای جستجو در رابطه با سئو آیا این وب سایت مطمئن است ؟ “
  • آیا این سایت یک منبع معتبر است ؟
  • آیا این مقاله توضیح کامل و جامعی ارائه می دهد ؟
  • آیا اطلاعات و آمار های جالب و فراتر از افشا شده ارائه می دهد ؟
  • آیا این صفحه ای است که می خواهید برای یک دوست به اشتراک بگذارید ؟
  • آیا این مقاله دارای تبلیغات زیادی است که محتوای اصلی را منحرف می کند ؟
  • آیا این مقاله برای چاپ در کتاب و یا دانش نامه مناسب است ؟
  • آیا مقالات غیرمستقیم و کوتاه و غیر مفید هستند ؟
  • آیا صفحات با مراقبت و توجه زیاد تولید شده اند ؟
  • آیا کاربران در هنگام بازدید از این سایت شکایت دارند ؟

نوشتن یک الگوریتم برای رتبه بندی سایت های با کیفیت بالا کاری بسیار دشوار است و صد البته گوگل رازهای خود را دارد و احمق نیست ! بنابر این میتوان گفت سوالات بالا تنها برخی از چند صد سوالی است که گوگل از خود میپرسد برای رتبه بندی وب سایت ما بر اساس گفته خود گوگل این سوالات راهنمای بسیار مناسبی برای بررسی اینکه چه چیزی باعث افزایش سئو و رتبه سایت ما خواهد شد است ، همانطور که مطالعه کردید تمرکز اصلی بر روی محتوای با کیفیت است .

چه کاری برای سئو انجام دهیم ؟

هر روز سوالات زیادی پرسیده می شود که چطور می توانیم وب سایتمان را در رتبه بندی بالاتری قرار دهیم ؟ اگر فکر می کنید که پس از رونمایی از الگوریتم Panda  وب سایت شما دچار کاهش رتبه شده است پس می بایست سوالات بالا را از خود بپرسید برای تولید محتوای با کیفیت بالاتر .

چه کاری را انجام دهیم ؟

توجه داشته باشید که محتوای کم کیفیت در هر قسمت از سایت تاثیر خود را خواهد گذاشت و ممکن است همان محتوای کم کیفیت رتبه بندی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد پس آن محتوا را حذف کنید و یا با محتوا های با کیفیت بالاتر مرتبط کنید و به بهبود آن بپردازید و یا انتقال محتوا های کم کیفیت به دامنه ای دیگر میتواند رتبه بندی سایت شما را افزایش دهد.

سرچ کنسول را فراموش نکنید کمک شایانی خواهد کرد ، میتوانید آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید.

گوگل همواره در حال کار بر روی الگوریتم های خود است و تنها چیزی که برای همه الگوریتم ها اهمیت دارد ارائه بهترین نتیجه به کاربران گوگل می باشد پس اولین مهم در سئو تولید محتوا می باشد و برای تولید محتوا سوالاتی را که در بالا اشاره شده است را از خود بپرسیم کمک بسیار شایانی خواهد کرد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید : چگونگی بالا بردن رتبه صفحات با استفاده از SERP در وردپرس

با تشکر از همراهی شما اگر سوال و یا موردی بود در رابطه با این مقاله داشتید، خوشحال خواهیم شد با ما به اشتراک بگذارید –  شاد باشید.

پاسخی بگذارید

قالب فروشگاهی دیجی کالا
جشنواره ملی وب